BYD lanseeraa Suomessa uuden alkaen-mallin Seal U DM-i lataushybridimallistoonsa nelivetoisen Design-malliversion rinnalle.
Nyt lanseerattava etuvetoinen Boost-malliversio tarjoaa 80 km toimintamatkan sähköllä, yhdistetyn toimintamatkan ollessa 1080 km. Boost-malliversio omaa 18,3 kWh:n BYD Blade -akun, jota täydentää BYD:n kehittämä 1,5 l hybridimoottori, joka sopeutuu monipuolisesti eri ajo-olosuhteisiin. Uuden Boost-malliversion hinnat alkavat 39 500 eurosta.
BYD Seal U DM-i lataushybriditekonologia yhdistää sähköisen voimalinjan ja modernin polttomoottoriteknologian parhaat puolet. BYD:n Super DM (Dual Mode) -teknologia asettaa etusijalle sähkövoiman maksimoimisen mahdollisimman vähän polttoainetta hyödyntäen.
Kun akku on ladattu täyteen ja vaihdettu EV-tilaan, ajoneuvo muuttuu puhtaasti sähköiseksi. Vastaavasti, kun akun varaustila on alhainen, se muuttuu mallin modernia 1,5 l polttomoottoria hyödyntäväksi polttoainetaloudelliseksi hybridiajoneuvoksi.
Uusi Seal U DM-i Boost tarjoaa jopa 80 km sähköisen toimintamatkan ja polttomoottoria hyödyntäen jopa 1 080 km yhdistetyn toimintamatkan (WLTP). Uuden Seal U DM-i Boost-malliversion kokonaisteho on 218 hv ja kiihtyvyys (0-100 km/h) 8,9 sekuntia.
Kuten kaikki Euroopassa tarjottavat BYD-henkilöautot, myös uusi Seal U DM-i Boost on varustettu vakiona BYD:n kobolttittomalla Blade -akkuteknologialla. Uusi Seal U DM-i Boost omaa 18,3 kWh Blade-akun ja sitä voidaan ladata 11 kW:n 3-vaiheisella vaihtovirtalatauksella sekä 18 kW:n tasavirtalatauksella, jolla akun latausaika (30-80 %) kestää vain 35 minuuttia.
Pitkän, 2 765 mm:n akselivälin ja tasaisen lattiarakenteensa ansiosta takamatkustajille on runsaasti jalkatilaa. Perhekeskeisessä maasturissa on kiinnitetty paljon huomiota käytännöllisyyteen. Takaistuin voidaan taittaa alas osiin (60:40), jolloin tavaratilaa on helppo laajentaa 425 litrasta 1 440 litraan.
Toiminnallisuutta korostavat myös lukuisat säilytyslokerot, kaksi mukinpidikettä keskikonsolissa, neljä USB-porttia ja langaton latausmahdollisuus kahdelle älypuhelimelle samanaikaisesti.
Uusi Seal U DM-i Boost on kattavasti varusteltu ja sisältää paljon ominaisuuksia. BYD:n ohjaamojärjestelmä toimii 15,6 tuuman BYD-signature-käännettävällä näytöllä.
Ohjaamojärjestelmä tarjoaa myös 4G-yhteyden, integroidun Spotify- ja Here-navigoinnin, älypuhelimen integroinnin Android Auton tai Apple CarPlayn kautta, sekä älykkään ääniohjauksen.
Lisäksi uusi Seal U DM-i Boost on varustettu vakiona laajalla valikoimalla edistyneitä kuljettajaa avustavia järjestelmiä (ADAS), jotka käyttävät viittä eri tutkaa ja yhtä kameraa.
Näitä avustavia järjestelmiä ovat esimerkiksi etutörmäysvaroitin, automaattinen hätäjarrutus, mukautuva vakionopeudensäädin, takatörmäysvaroitin, takana risteävän liikenteen varoitus, kaistanvaihtoavustin, älykäs nopeusrajoitus, katvealueen tunnistusjärjestelmä, tuulilasinäyttö, kaukovaloavustin, mukautuvat ajovalot sekä 360 asteen panoraamaperuutuskamera.
Lue myös tämä: Tällainen on nelivetoinen lataushybridi BYD Seal U DM-i