BMW tuo urheilullista suorituskykyä Los Angelesin autonäyttelyyn

BMW M8 Gran Coupé. Kuva: BMW.

BMW M8 Gran Coupé tuo BMW:n tiedotteen mukaan ylellisen urheilullisuuden luksussegmenttiin. Mallin urheilullista ajotuntumaa säestävät sisätilojen luksus ja elegantti ulkomuoto.

Autossa on kierrosherkkä V8-moottori, kahdeksanvaihteinen M Steptronic -automaattivaihteisto DriveLogic-järjestelmällä, M xDrive -neliveto ja Active M -tasauspyörästö.

Lue myös tämä: Varkaat iskivät BMW-autoihin Espoossa — veivät ajotietokoneita ja ratteja

Huippumalli BMW M8 Competition Gran Coupén teho on 460 kW/625 hv. Akseliväli on 200 mm Coupé-mallia pidempi.

BMW X5 M ja X6 M – mallit ensiesitellään näyttelysssä. Kolmannen sukupolven katumaasturien perusmalleissa on tehoa 441 kW/600 hv ja Competition-malleissa 460 kW/625 hv. Jousitus on suunniteltu M-filosofian mukaan huomioiden myös autojen monipuolisen luonteen.

M2-mallin ärhäkkä erikoisversio BMW M2 CS tuo rata-autoilun tekniikan ja tunnelman jokapäiväiseen ajoon. Auton ensiestittely on Los Angelesissa.

Kaksoisahdettu kuusisylinterinen moottori antaa tehoa 331 kW/450 hv – yli 40 hevosvoimaa M2 Competition -mallia enemmän.

Valittavissa on vakiovarusteinen kuusiportainen käsivaihteisto tai seitsemänvaihteinen M-kaksoiskytkinautomaattivaihteisto. Korissa on käytetty runsaasti hiilikuitua painon minimoimiseksi.

BMW 2-sarjan Gran Coupé – maailman ensiesiintyminen

BMW tuo mallistoonsa uuden 2-sarjan Gran Coupén. Auto on perinyt isommilta malleilta tutun pitkän ja matalan sivuprofiilin, minkä ansiosta akseliväli on hieman coupéa pitempi ja takapenkkiläisille on 33 mm enemmän jalkatilaa.

Huippumalli M235i xDrive (225 kW/306 hv) kiihtyy nollasta sataan 4,9 sekunnissa.

Nelivetoisen M235i xDrive -mallin erikoisuus on mekaaninen torsen-tasauspyörästö, joka tasauspyörästön lukon tavoin jakaa voimaa tasaisesti molemmille etupyörille.

Malli tulee markkinoille maaliskuussa 2020.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //   

1 KOMMENTTI

  1. Eikö autotehtaat olekkaan tosissaan ilmastokriisissä? Miksi valmistetaan yhä tehokkaampia ilmastonpilaajia? Voisko riittää kaikille autoille 100km/h? Kiihtyvyys vois olla hyvä. Milloin loppuu ylinopeiden/-tehokkaiden autojen myynti? Ei niille ole tarvetta eikä pilata ilmaa meiltä muilta.

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here