Porsche lisää 911-mallisarjaan uuden Carrera S:n. Sen 353 kW (480 hv) 3,0-litrainen turboahdettu bokserimoottori ja kattavampi vakiovarustelu sijoittavat mallin 911 Carreran ja vielä suorituskykyisemmän 911 Carrera GTS:n väliin.
Parannetun suorituskyvyn ja ajodynamiikan ansiosta se ylittää huomattavasti edeltäjänsä. Merkittävä tehonlisäys ja lisävarusteet tarjoavat merkittävää lisäarvoa verrattuna 911 Carreraan.
Carrera S:n voimansiirtoa on merkittävästi uusittu, ja se saavuttaa suorituskykyarvot, jotka oli aiemmin määritetty 911 Carrera GTS:lle. Kattavampi vakiovarustelu ja merkittävästi lisääntyneet räätälöintivaihtoehdot 911 Carreraan verrattuna tekevät siitä houkuttelevan uuden jäsenen Carrera-malliperheeseen. Uusi malli on saatavana Coupé- ja Cabriolet-versioina.
Ikonista 3.0-litraista kaksoisturboahdettua kuusisylinteristä bokserimoottoria on perusteellisesti päivitetty uutta 911 Carrera S:ää varten. Tuloksena on merkittävä tehonlisäys ja samanaikainen päästöjen vähennys. Sen teho on 353 kW (480 hv) ja vääntömomentti 530 Nm, mikä on 22 kW (30 hv) enemmän kuin edeltäjässä.
Tämän suorituskyvyn ja tehokkuuden saavuttamiseksi Porsche asensi mm. uudet turboahtimet ja optimoidun ahtoilman jäähdytyksen. Uusi urheiluauto perustuu edellisen sukupolven 911 Turbo -mallien suunnitteluun. Carrera S Coupé kiihtyy 0–100 km/h 3,3 sekunnissa ja saavuttaa huippunopeuden 308 km/h. Kahdeksanvaihteinen Porsche-kaksoiskytkinvaihteisto (PDK) välittää tehon pyörille.
Kattava vakiovarustelu, eksklusiiviset vaihtoehdot
Porsche on merkittävästi uudistanut Carrera S:n vakiovarustelua, joka sisältää 20/21-tuumaiset Carrera S -vanteet, urheilupakoputkiston hopeanvärisillä pakoputkilla ja Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) -järjestelmän, joka ei ole saatavilla Carrera-malliin.
Uusi jarrujärjestelmä tarjoaa merkittävän parannuksen ajodynamiikkaan. Järjestelmä, joka on jo tuttu 911 Carrera GTS:stä ja toimitetaan vakiona punaisilla jarrusatuloilla ja 408 millimetrin levyillä edessä ja 380 mm takana, varmistaa erinomaisen hidastuvuuden.
Lisävarusteena on saatavilla suorituskykyä parantavia vaihtoehtoja. Porsche tarjoaa mm. radalla testatun Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) -järjestelmän ja PASM-urheilualustan, joka sisältää 10 millimetriä matalamman alustan yhdistettynä nelipyöräohjaukseen. Iskunvaimentimien hydrauliikkaa on optimoitu verrattuna edeltäjämalliin, mikä tarjoaa entistä paremman ajettavuuden lisääntyneellä tarkkuudella ja hienostuneella reagointikyvyllä.
Ohjaus, yhdessä nelipyöräohjauksen kanssa, on tarkempi ja etuakselin kinematiikkaa on säädetty. Tämä varmistaa entistä ketterämmän ja tarkemman käsittelyn lisäten samalla merkittävästi vakautta suurilla nopeuksilla.
Elegantti sisustus
Carrera S:n korkeat laatu- ja eksklusiivisuusvaatimukset ovat yhtä lailla ilmeisiä auton sisätiloissa. Se toimitetaan vakiona mustalla nahkapaketilla. Istuimet, niskatuet, kojelauta, ovipaneelit ja valinnainen takaistuinjärjestelmä Coupéssa on verhoiltu sileällä nahalla.
Kuten muissa Carrera-malleissa, taitettavat takaistuimet ovat saatavilla ilman lisämaksua vaihtoehtona vakiomalliselle kahden istuimen kokoonpanolle. Cabriolet on varustettu automaattisesti takaistuimilla.
Saatavilla on myös vaihtoehto, jossa on vielä laajempi nahkaverhoilu, joka kattaa suuret alueet sisätiloista – mukaan lukien hansikaslokeron kansi, istuiminen sivupaneelit ja selkänojan taustat. Pyynnöstä Porsche lisää kontrastitikkaukset Crayon-värillä.
Carrera S hyötyy myös koko mallisarjan päivitetystä vakiovarustelusta. Tämä sisältää elementtejä, kuten Matrix LED -ajovalot ja langattoman älypuhelimen laturin. Lisävarusteiden vaihtoehtoihin kuuluu etuakselin nostojärjestelmä, innovatiiviset HD-Matrix LED -ajovalot ja Sport Chrono -paketti, joka sisältää ratapäiville ihanteellisen Porsche Track Precision -sovelluksen.
Uusi 911 Carrera S on nyt tilattavissa takavetoisena Coupé- tai Cabriolet-mallina. Porsche 911 Carrera S Coupé-mallin hinta alkaen 253 916 euroa sisältäen arvonlisäveron, arvion autoverosta ja maakohtaisen varustelun, kun taas Cabriolet-malli hinta alkaen 280 377 euroa.