Teslojen määrän kasvaessa Tesla avaa uusia ja suurempia Tesla Centereitä uusille alueille. Turkuun tänä syksynä avatun pisteen jälkeen on aika avata Vantaan Petikon täyden palvelun Tesla Center esittelytiloineen, palveluineen ja koeajoineen. Tesla Center Petikko on toinen suuri Tesla-piste pääkaupunkiseudulla.
Petikon uudella toimipaikalla on suuri kasvupotentiaali ja se kaksinkertaistaa alueen huoltokapasiteetin. Se on lähes 4 000 neliömetrillä selkeästi Suomen suurin Tesla Center.
Avauksen aikaan toimipisteellä työskentelee kuusi teknikkoa, jotka kasvavat nopeasti viiteentoista jo heti joulukuussa. Tälläkin hetkellä pääkaupunkiseudun asiakkaita palvelee kuusi Mobile Service -teknikkoa.
Molemmat pääkaupunkiseudun Centerit huoltavat ajoneuvoja kahdessa työvuorossa ja huolto palvelee asiakkaitaan arkisin 7.00-22.00 välillä. Kesästä lähtien Teslan S3XY-malliston ajoneuvot ovat olleet koeajettavissa Petikossa ja nyt huoltopalvelut aukeavat asiakasaikoja varten.
Palvelun kehittäminen ja kapasiteetin lisääminen koko Suomessa
Vastauksena perhe- ja yritysajoneuvojen kasvavaan kysyntään, muun muassa Model S, Model 3, Model X ja Model Y -ajoneuvot, kaikki Tesla Centerit lisäävät jatkuvasti huoltokapasiteettiaan, palkkaavat lisää työntekijöitä ja lisäävät Mobile Service -teknikoita, jotka voivat palvella asiakkaita kaikkialla Suomessa.
Täällä hetkellä 13 Tesla Mobile -teknikkoa matkustavat asiakkaiden luo ympäri Suomea ja pystyvät tekemään suuren osan kaikista korjaustöistä huoltokeskusten ulkopuolella. Esimerkiksi samalla kun auto latautuu Superchargerissa, on paikallaan kotipihassa tai pysäköitynä työpaikalla.
Mobile Service on kasvanut kolmanneksella vuoden 2024 aikana. Kaiken kaikkiaan Mobile Service hoitaa hieman yli 45 prosenttia Teslan huoltotöiden kokonaisosuudesta, jossa omistajat vain varaavat ajan Tesla-sovelluksessaan ja sitten avaavat auton lukituksen ja antavat pääsyn teknikolle.
Teknologian integrointi
Tesla jatkaa asiakaskokemuksen parantamista digitaalisella kehityksellä, jonka integraatio autoihimme mahdollistaa. Se tekee auton huollosta tehokasta ja aikaa säästävää. Vuoden 2024 keskeisenä tavoitteena oli luoda sovellukseen yksinkertainen palvelukokemus.
Tämä sisältää kaikkien huoltokäyntien ennakkovalmistelun etädiagnostiikan avulla, jota hyödyntäen asiakkaat voivat jättää ja noutaa autonsa ilman, että heidän tarvitsee välttämättä kontaktoida huoltotyöntekijää ollenkaan. Asiakkaat voivat seurata huollon edistymistä sovelluksessa, kun teknikko työskentelee auton parissa ja tuloksena on helppo sekä suoraviivainen huoltoprosessi.