Volvo lanseeraa sähkökuorma-auton 600 kilometrin toimintamatkalla

Ensi vuonna Volvo lanseeraa uuden pitkän toimintamatkan version FH Electric -kuorma-autosta, joka pystyy saavuttamaan jopa 600 kilometrin toimintamatkan yhdellä latauksella.

Tämä mahdollistaa, että kuljetusyritykset voivat liikennöidä sähkökuorma-autoilla kaupunkien välisillä ja pitkän matkan reiteillä ja ajamaan täyden työpäivän ilman välilatausta. Uusi Volvo FH Electric tulee myyntiin vuoden 2025 jälkimmäisellä puoliskolla.

Viiden vuoden johtajuus sähköistymisessä

Mahdollistaja 600 kilometrin toimintasäteelle on Volvon uusi vaihteistoteknologia, niin sanottu e-akseli, joka luo merkittävästi enemmän tilaa akkukapasiteetille autossa. Tehokkaammat akut, edelleen kehitetty akkujen hallintajärjestelmä ja tehokuutta lisäävä voimansiirto pidentävät myös toimintamatkaa.

Volvo Trucks on maailman johtava toimija keskiraskaissa ja raskaissa sähkökuorma-autoissa kahdeksan täyssähköisen mallin tuotevalikoimalla. Laaja mallisto mahdollistaa sähköistämään kaupunki- ja alueelliset kuljetukset, maansiirron ja jätteenkeruun ja pian myös pitkän matkan kuljetukset. Volvo on toimittanut tähän mennessä yli 3 800 sähkökuorma-autoa asiakkaille 46 maassa ympäri maailman.

”Kuljetusala edustaa seitsemän prosenttia maailmanlaajuisista päästöistä. Akkusähkökuorma-autot ovat tärkeitä välineitä ilmastojalanjäljen pienentämiseksi. Sähkökuorma-autojen tuomien merkittävien ympäristöhyötyjen lisäksi ne tarjoavat kuljettajille paremman työympäristön matalammalla melutasolla ja pienemmillä värinöillä,” Roger Alm sanoo.

Volvo Trucks ajaa siirtymää kohti fossiilivapaita kuljetuksia saavuttaakseen nettonollapäästötavoitteensa vuoteen 2040 mennessä kolmen polun teknologiastrategialla.

Kolmen polun teknologinen lähestyminen koostuu akkusähköstä, polttokennosähköstä ja polttomoottoreista, jotka käyttävät uusiutuvia polttoaineita kuten vihreää vetyä, biokaasua tai HVO:ta (Hydrogenated Vegetable Oil).

Lue muita juttuja Volvo Trusksista

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän