Mercedes-Benz Vans uudistaa keskikokoiset tila- ja pakettiautomallinsa vastaamaan yhtiön tuoretta ja terävöitettyä liiketoimintastrategiaa.
Sen mukaan yhtiö tarjoaa asiakkaille kaikkein halutuimmat autot ja oheispalvelut ja vahvistaa johtajuuttaan sähköisen liikkumisen ja digitaalisten palveluiden kehittäjänä.
Uudistuvat EQV, V-sarja, eVito ja Vito vastaavat tähän huutoon täydellisesti ulkonäkö-, varuste- ja palvelupäivityksillään.
Esimerkiksi autojen keulan muoto uudistuu ja korostaa entistä näyttävämpää etusäleikköä ja Multibeam led -ajovaloja (vakio-/lisävaruste).
EQV:n ja V-sarjan matkustamossa on jatkossa kaksi 12,3-tuumaista laajakuvanäyttöä; Vitossa ja eVitossa näytöt ovat 10,25- (keskinäyttö) ja 5,5-tuumaiset (mittaristo). Lisäksi EQV:ssä ja V-sarjassa on liukuovi myös vasemmalla puolella vakiovarusteena.
Koko mallistossa on vakiovarusteena Mercedes-Benzin nykyinen MBUX-käyttöjärjestelmä – Vitossa ja eVitossa nyt ensi kertaa.
Aktiivinen turvavarustelu kattaa nyt esimerkiksi Attention Assist -vireystilavalvonnan, Distronic-etäisyysavustimen, aktiivisen jarruavustimen cross-traffic -toiminnolla, katvealue-avustimen sekä aktiivisen kaista-avustimen (V-sarja ja EQV); Vitossa ja eVitossa on näiden lisäksi/asemasta ajovaloavustin, tasanopeussäädin sekä peruutuskamera. Kaista-avustin muuttuu samalla passiivisesta aktiiviseksi.
Mercedes-Benz Vans on tähän mennessä myynyt yli 40 000 täyssähköistä pakettiautoa. Eniten kysytty malli on eVito. Vuodesta 2026 lähtien uudet pakettiautomallit toteutetaan modulaariselle ja skaalattavalle VAN.EA -perusrakenteelle.
Yhtiön strategian mukaan sekä yksityis- että ammattikäyttöön myytävistä paketti- ja tila-autoista yli 50 prosenttia on täyssähkömalleja vuoteen 2030 mennessä.
Ensimmäiset kotimaiset täyssähköiset eVito-pohjaiset tilataksit ovat valmistuneet
Mercedes-Benz toimittaa 450 sähköpakettiautoa kahdelle isolle asiakkaalle