Mercedes-Benzin sähköistymisstrategia etenee määrätietoisesti myös Suomessa. Tämän vuoden alussa jo kaksi kolmesta merkin tilauskannassa Suomessa olevasta uudesta henkilö- ja pakettiautosta on joko lataushybridi- tai täyssähkömalleja.
Molemmissa luokissa Mercedes-Benzin tarjonta laajenee nopeasti.
Tämän vuoden aikana lataushybridimallisto täydentyy 31:een ja sähköautomallisto 18:aan vaihtoehtoon.
Lisäksi saatava on 5 täyssähköpakettiautoa eli yhteensä 54 eri vaihtoehtoa. Vuoden 2021 lopussa vastaava luku oli 43.
Lataushybridien toimintamatka sähköllä parhaimmillaan yli 100 km
Uuden PHEV-malliston keihäänkärjet ovat ladattavat C 300 e sekä S 580 e ja S 580 e 4MATIC.
C-sarjan plug-in-mallin toimintamatka sähköllä on jopa 108 ja S-sarjan vastaavan mallin 102 kilometriä latauksella.
C 300 e on saatavana joko sedan- tai farmarimallina, ja nelivetoinen C 300 e sedan esitellään kesäkuussa.
S-sarjan plug-in-mallit tulevat myyntiin 2. vuosineljänneksen aikana. Suorituskykyisin pistokehybriditulokas on 2. vuosineljänneksen aikana esiteltävä AMG GT 63 S E Performance -urheilumalli.
Täyssähköautojen rintamalla tapahtuu jo tammikuussa, kun Suomessa esitellään jopa seitsemälle hengelle tarkoitettu EQB 300.
Nelivetoisessa autossa on 66,5 kWh:n akku (netto) ja jopa 419 kilometrin toimintamatka (WLTP).
Keväällä käynnistyy uuden EQE:n eli EQS:n ”pikkuveljen” myynti, ja ensimmäiset autot ovat Suomessa alkukesästä.
Muita kesäajan tulokkaita ovat EQA 250+ sekä uudistuva eVito.
Vuoden lopussa esitellään uuden kokoluokan täyssähköinen pakettiauto, eCitan. Loppuvuoden aikana maailman ensiesittelynsä saavat EQT/eCitan Tourer sekä EQS SUV -malli.