Vuosi 2024 oli Volvo Car Finlandille merkittävä, sillä se toi mukanaan suuria muutoksia ja uusia saavutuksia. Yhdistämällä vahvat perinteet ja innovatiiviset ratkaisut Volvo vahvisti asemaansa Suomen johtavien autobrändien joukossa matkalla kohti täyssähköistä tulevaisuutta, todetaan Volvon tiedotteessa.
Ennätyksellinen markkinaosuus
Vuosi 2024 oli merkittävä virstanpylväs sähköistymisen tiellä. Täyssähköinen Volvo EX30 ja ladattavat hybridimallit nousivat suomalaisten suosikeiksi. Rekisteröintitilastojen mukaan Volvo on Suomen toiseksi eniten rekisteröity automerkki ja saavutti kaikkien aikojen suurimman markkinaosuutensa, 10,7 prosenttia. Volvo on myös Suomen ladattavien autojen markkinajohtaja, kattaen sekä täyssähkö- että hybridimallit. Uutta EX30-mallia rekisteröitiin yli 2000 kappaletta ensimmäisenä vuotenaan, mikä toi mallille merkittävän 2,8 prosentin osuuden kokonaismarkkinoista.
“Olemme ylpeitä voidessamme vastata asiakkaidemme odotuksiin ja samalla edistää kestävämpää autoilua. Vuoden 2024 tulokset osoittavat, että suomalaiset arvostavat innovaatioita, jotka yhdistävät ympäristöystävällisyyden ja turvallisuuden”, summaa Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja Lasse Ahlstedt.
Yritysautojen markkinajohtaja
Volvo on Suomen suosituin yritysautomerkki, sen markkinaosuus yritysautokategoriassa on 14,5 prosenttia. Suosituimmat mallit – V60, XC60, EX30 ja XC40/EX40 – vastaavat yksilöllisiin tarpeisiin ja tukevat kestävän kehityksen tavoitteita.
Täyssähköautojen suosio yrityksissä kasvaa nopeasti, mutta ladattavat hybridit tarjoavat edelleen monille ihanteellisen ratkaisun yhdistämällä sähköautojen ympäristöhyödyt ja polttomoottoriautojen joustavuuden.
Suomen arvostetuin ja vastuullisin automerkki
Volvo on Taloustutkimuksen ja Alma Median Brändien Arvostus 2024 -tutkimuksen mukaan Suomen arvostetuin autoalan brändi jo neljättä vuotta peräkkäin (2021–2024). Tutkimuksessa Volvo jatkoi asiakastyytyväisyyden osalta automerkkien ykkösenä ja Volvo- brändin suositteluhalukkuus kasvoi huomattavasti.
Volvoon yhdistetyt vahvat brändimielikuvat – turvallisuus, luotettavuus, laatu ja vastuullisuus – ovat erityisen tärkeitä suomalaisille.
Toinen merkittävä tunnustus saavutettiin Sustainable Brand Index 2024 -tutkimuksessa, jossa Volvo valittiin Suomen vastuullisimmaksi automerkiksi jo kolmatta vuotta peräkkäin. Tämä osoittaa Volvon aseman kestävän kehityksen edelläkävijänä autoalalla.
Volvo EX90 – turvallisuuden ja kestävän kehityksen uusi aikakausi
EX90 on Volvon uusi täyssähköinen lippulaivamalli, joka edustaa uuden aikakauden standardeja turvallisuudessa, kestävässä kehityksessä ja ihmiskeskeisessä teknologiassa.
EX90:n kuljettajan havainnointijärjestelmä, joka perustuu yli 50 vuoden tosielämän tutkimustuloksiin, edustaa Volvon viimeisintä turvallisuusinnovaatioiden huippua. Järjestelmän tavoitteena on vähentää onnettomuuksia ja varmistaa, että yksikään kuolemaan johtava tai vakava loukkaantuminen ei tapahtuisi uuden Volvon kyydissä.
EX90 yhdistää edistyneen teknologian ja ympäristöystävällisen suunnittelun. Langattomat päivitykset ja reaaliaikainen data parantavat jatkuvasti käyttäjäkokemusta ja turvallisuutta, mikä tekee EX90:stä aina ajantasaisen ja kehittyvän kumppanin. Ensimmäiset suomalaiset asiakkaat saavat oman EX90-mallinsa tammikuussa.
Uusi XC90 lataushybridilippulaiva tarjoaa valinnanvaraa
XC90-lataushybridi on ollut Volvon suosituimpia malleja jo vuosia tarjoten asiakkaille valinnanvaraa eri voimalinjojen välillä. Uudistus tuo malliin itsevarman ulkomuotoilun ja EX90/EX30-malleista tuttuja kehittyneitä ominaisuuksia. Isompi keskinäyttö suuremmalla tarkkuudella parantaa käyttökokemusta, ja säännölliset ohjelmistopäivitykset tarjoavat jatkuvasti uusia ominaisuuksia ja sovelluksia.
Kohti vuotta 2025
Vuoden 2024 saavutukset luovat vankan pohjan tulevalle vuodelle. Volvo valmistautuu tukemaan suomalaisten siirtymää sähköautoihin tarjoamalla vastuullisia ja innovatiivisia ratkaisuja, jotka vastaavat asiakkaiden tarpeisiin ja muuttuvaan markkinatilanteeseen. Lisäksi turvallisuusominaisuuksien kehitys jatkuu jokaisessa uudessa Volvo -mallissa.
Hyvä mainosjuttu. Kuvaa hyvin suomalaisten ymmärtämättömyyttä autoista tai kiinnostuksen vähäisyyttä siihen tosiasiaan, että Volvo on kiinalaisen Geelyn omistuksessa ja monet sen mallit on tehty ja tehdään jatkossakin Kiinassa. Jo vuosia on XC60 ja S90 tullut Eurooppaan Kiinasta ja jatkossa myös sähkömallit. Suoraa tukea siis Kiinalle ja tekniikka entistä enemmän kiinalaista. Mm. tämä uusi lippulaivamalli EX90 on sama kuin Geelyn lippulaivamalli. Kiinassa valmistettu.
Ja Mersu venäläisten ja BMW geely! Höpistä voi ihan rauhassa. Kyllä Volvo on tuotekehityksessä edellä ja mukavia ajella!!