Uusi Škoda Octavia tarjolla Sportline-malliversiona

Škoda lisää laajaan uuden sukupolven Octavia-mallistoon Sportline-malliversion.

Škoda Octavia Sportline on saatavissa bensiini- tai dieselmoottorisena, kevythybridinä tai ladattavana hybridinä sekä bio-/maakaasukäyttöisenä G-TEC-kaasuhybridimallina. Korimalliksi on valittavissa kaikkien tekniikkojen yhteyteen joko liftback tai Combi.

Uusimman Octavia-malliversion ulkonäköä määrittävät muiden Škoda-automallien Sportline-malliversioista tutut mustat elementit.

Kuva: Skoda.

Huomiota herättävä etuspoileri, jäähdyttimen Škoda-säleikön kehys ja takaluukun Škoda-tekstilogo ovat kiiltävän mustat.

Perän kiiltävän mustan diffuusoriosan näyttävyyttä lisää krominvärinen lista.

Liftback-mallissa on musta takaspoileri.

Octavia Sportline -malliversion vakiovarustukseen sisältyvät kiillotetut 18-tuumaiset Vega Aero -kevytmetallivanteet ja tarjolla on myös ainoastaan SPORTLINE-malliversioon saatavat 19-tuumaiset mustat kiillotetut Taurus-kevytmetallivanteet. Etulokasuojia koristavat SPORTLINE-logot.

Runsaat moottorivaihtoehdot, etuveto tai neliveto

Škoda Octavia Sportline -malliversioon ovat tarjolla tehokkaat ja taloudelliset bensiini- ja dieselmoottorit. Saatavissa ovat myös kaasuhybridi, ladattava hybridi ja kevythybridi.

Moottoreiden tehot ovat välillä 96 kW (131 hv) ja 150 kW (204 hv). Lähes kaikkien tekniikoiden yhteydessä on vakiona DSG-vaihteisto, pois lukien 1.5 TSI, joka on saatavilla edellä mainitun lisäksi myös käsivalintaisella vaihteistolla.

Katso tästä muita juttuja Octaviasta.

Octavia Sportline iV -malliversion ladattavan hybridivoimanlähteen teho on 150 kW (204 hv) ja G-TEC-kaasuhybridin 96 kW (130 hv).

Dieselmoottori 2.0 TDI on saatavissa 110 kW:n (150 hv) ja 147 kW:n (200 hv) tehoisena. 110-kilowattisen dieselmoottorin yhteyteen on tarjolla joko etuveto tai neliveto.

Kuva: Skoda.

Tehokkaammassa dieselmallissa neliveto on aina vakiona, kuten myös 2.0 TSI -bensiiniversiossa.

Saatavissa olevalla mukautuvalla alustan säätöjärjestelmällä (Dynamic Chassis Control) auton ajo-ominaisuuksia voidaan mukauttaa omien mieltymysten mukaiseksi.

Iskunvaimennusta jatkuvasti säätelevässä järjestelmässä on 15 asetusvaihtoehtoa erityisen mukavasta erityisen sporttiseen.

Vakiona ovat innovatiiviset turvallisuusvarusteet kuten törmäyksen väistöavustin Collision Avoidance Assist, kääntymisavustin Turn Assist ja etuistuimien väliin täyttyvä keskiturvatyyny. Lisävarusteeksi tarjolla on myös esimerkiksi kuljettajan ja matkustajien ennakoiva turvajärjestelmä Crew Protect Assist.

Sport-etuistuimet ja kolmipuolainen Sport-monitoimiohjauspyörä

Škoda Octavia Sportline -malliversion sisustus on syntynyt innoittamana. Kojelaudan etuosa on kangasverhoiltu, ja kojelautaa koristavat Piano Black -koristelistat.

Kuva: Skoda.

Sport-etuistuimissa on selkänojiin integroidut pääntuet ja verhoiluna erityisen hyvin hengittävä ThermoFlux-kangas.

Kolmipuolainen Sport-monitoimiohjauspyörä on lämmitettävä ja verhoiltu nahalla. Sitä koristaa Sportline-logo, ja etuovien kynnyksissä on Octavia-tekstilogot.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here