Uudessa Ford Ranger 4WD-mallissa on parempi suorituskyky ja pienempi polttoaineenkulutus

Ford on esitellyt uuden Ford Ranger ‑lava-auton. Malli on kuluttajien ostettavissa kaikkialla Euroopassa vuoden 2019 alkupuolella.

Uuteen malliin on nyt saatavana Fordin 2-litrainen Ford EcoBlue -dieselmoottori, jonka selektiivinen katalysaattori (SCR) puhdistaa pakokaasut. Moottorin polttoaineenkulutus on Fordin mukaan automaattimallissa jopa 9 prosenttia aiempaa pienempi.

Rangerin tehokkain moottori on 2.0 Ford EcoBlue 213 hv -kaksoisturbodieselmoottori, jonka vääntö on 500 Nm. Siinä on 13 hv ja 30 Nm enemmän kuin edeltävässä 3.2 TDCi -dieselmoottorissa.

Suomessa uusi Ranger 4WD on saatavissa Super Cab- ja Double Cab -korimalleina.

Rangerin vakiovarusteena on jalankulkijoiden tunnistuksella varustettu törmäyksenestoavustin ja älykäs nopeudenrajoitin. Nykyisten edistyksellisten kuljettajaa avustavien järjestelmien lisäksi tarjolla on nyt myös aktiivinen pysäköintiavustin.

Rangerin Double Cab 213 hv -malleissa on nyt vakiovarusteena mukavuutta parantava Active Noise Control -tekniikka.

Uuden Rangerin kahluusyvyys on 800 mm ja maavara 230 mm. Auto on suunniteltu kulkemaan vaativassakin maastossa sekä työ- että vapaa-ajan käytössä.

29 asteen lähestymiskulma ja 21 asteen jättökulma antavat kuljettajalle hyvät mahdollisuudet selvitä jyrkistäkin esteistä. Vahvoja maastoajo-ominaisuuksia täydentää 3 500 kilogramman vetopaino ja jopa 1 252 kilogramman kantavuus.

Ford myi vuonna 2018 Euroopassa 51 500 Rangeria, minkä ansiosta se oli Fordin mukaan luokkansa myydyin auto. Myynti kasvoi edellisestä vuodesta 15 prosenttia.

Ford Performancen kehittämä uusi Ranger Raptor – tähän asti suorituskykyisin ja tehokkain Ranger – tulee elämyksiä etsivien asiakkaiden saataville Euroopassa vuoden 2019 puolivälissä.

Katso tästä lisätietoa.

 

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän