Toyota tuo liikkuvuuspalvelun Eurooppaan

Kuva: Toyota.

Toyota Motor Europe esitteli viikolla Amsterdamissa järjestetyssä lehdistötilaisuudessa uuden brändin, Kinto.

Kinto tarjoaa liikkuvuuspalveluita ympäri Eurooppaa osana Toyotan maailmanlaajuista visiota kehittyä autonvalmistajasta liikkuvuuspalveluiden tuottajaksi tarjoten erilaisia palveluita erilaisiin liikkumistarpeisiin.

Toyota tähtää liikkuvuuspalveluidensa kasvattamiseen perinteisen yksityis- ja yritysasiakaskaupan lisäksi neljän peruspilarin kannattaman strategian avulla:

  • Erottuva ja erikoistunut brändi, mikä vetoaa uusiin, erilaisten liikkumispalvelukategorioiden asiakkaisiin aina yksityisasiakkaista yritysasiakkaiden kautta yhteisöihin kuten kaupunkeihin
  • Markkinaosuuden kasvattaminen yksityis- ja huoltoleasingpalveluiden saralla, jolla mahdollistetaan kaikki autoilun kustannukset yhdistävä palvelumuoto sekä yksityis- että yritysasiakkaille
  • Ajoneuvoja yhdistävän datan käyttäminen yhteiskäyttöautojen, kyytien yhdistämisen tai lyhytaikaisen vuokrauksen mahdollistamiseksi siellä, missä se on kannattavaa
  • Automatisoidun ajamisen tulevaisuuteen valmistautuminen mahdollistamalla automaattisen ajamisen kokemuksia MaaS-konseptilla, hyödyntäen esimerkiksi maailmanlaajuisen kehitystyön kohteena olevaa e-Palette -konseptia

Toyota aloitti valmistautumisen liikkuvuuspalveluiden laajamittaiseen tarjontaan vuonna 2018, jolloin perustettiin Toyota Fleet Mobility (TFM) Kölniin, Saksaan ja Toyota Connected Europe Lontooseen, Englantiin.

Toyota Fleet Mobility keskittyy tarjoamaan leasing-palveluita Euroopan markkinoille. TFM kasvaa sekä orgaanisesti (paikallispisteiden toimiessa tällä hetkellä Espanjassa, Ranskassa ja Italiassa) että yrityskaupoilla.

TFM:n uusimmalla yritysostolla (Inchcape Fleet Solutions) tähdätään markkinaosuuden kasvattamiseen Englannissa. TFM on Toyotan rahoitusyhtiön, Toyota Financial Services Corporationin ja Toyota Motor Europen yhteisyritys.

Toyota Connected Europe on Toyotan teknologia- ja datayrityksen Euroopan tytäryhtiö. Se kehittää ja testaa käyttöönottoa silmälläpitäen erilaisia ajoneuvojen väliseen tiedonsiirtoon perustuvia tekniikoita sekä ylläpitää Toyota Big Data Centre -datakeskusta ja Toyotan patentoimaa Mobility Services Platform (MSPF) -alustaa.

Kinto-brändin palveluita tarjotaan markkinakohtaisesti kannattavuuden ja kestävän toiminnallisuuden ollessa etusijalla. Alkuvaiheessa tietyillä Euroopan maiden markkinoilla esitellään seuraavat palvelut:

  • Kinto One: yksityisleasing, mikä tarjoaa auton käytön helppoutta yhdistämällä ajoneuvon, huollot sekä vakuutukset selkeään kuukausiperustaiseen maksuun.
  • Kinto Share: yhteiskäyttömalli, joka perustuu laajaan hybridiautojen mallistoon ja käytön helppouteen. Toyotan olemassaoleva yhteiskäyttöpalvelu Yuko (käytössä Dublinissa, Venetsiassa, Kööpenhaminassa sekä Madridissa) muodostuu osaksi Kinto-brändiä.
  • Kinto Join: kyytien yhdistämispalvelu (“kimppakyytipalvelu”), jonka avulla esimerkiksi päivittäisiä työmatkoja yhdistelemällä sekä työntekijät että työnantajat voivat vähentää työmatkojen aiheuttamaa hiilijalanjälkeään.
  • Kinto Flex: tilausmaksuun perustuva leasingmalli, joka tarjoaa erinomaista joustavuutta ja Premium-luokan asiakaskokemuksen.

Muiden palveluiden, kuten tilauskyytipalveluiden tai monia liikkumismuotoja yhdistävän mobiiliapplikaation mahdollista esittelyä arvioidaan parhaillaan. Palveluiden olennaisena osana ovat helppokäyttöisyys mobiiliapplikaatioiden ja niissä tapahtuvien maksujen avulla.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //  

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here