Hyundai Motor Company esittelee Ioniq 6 -täyssähköauton, joka on järjestyksessään toinen uudessa Ioniq-täyssähköautomallistossa.
Aerodynaamisesti muotoiltu uutuus hyödyntää innovatiivisesti eettisiä ja kestäviä materiaaleja.
Ioniq 6:n sisätilat ovat täynnä käytännöllisiä ominaisuuksia ja kestäviä materiaaleja. Ioniq-brändille tunnusomainen Parametric Pixel -suunnittelu näkyy uutuusmallissa yli 700 yksityiskohdassa. Ioniq 6 esittelee myös uuden Hyundain H-symbolin.
Konseptiauto Prophecyn inspiroima Ioniq 6 on saanut selkeät, yksinkertaiset linjat ja puhtaan aerodynaamisen muodon, joka Hyundai-suunnittelijoiden mukaan vastaa asiakkaiden esteettisiin ja toiminnallisiin toiveisiin sähköisen liikkumisen aikakaudella.

Alhainen ilmanvastus
Ioniq 6 on rakennettu Hyundain sähköautoille suunnitellulle Electric Global Modular Platform (E-GMP) -alustalle. Mallin ilmanvastuskerroin on hyvin alhainen, vain 0,21 1).
Aerodynamiikkaa parantavat matala keula, aktiiviset ilmaläpät edessä, minimaalinen rako renkaiden ja lokasuojan kaaren välissä sekä pienikokoiset digitaaliset sivupeilit.
Muita Ioniq 6:n aerodynamiikkaa parantavia ominaisuuksia ovat takaosan siipimäinen takaspoileri, takapuskurin ilmanohjaimet ja boat-tail-muotoilu. Ilmanvastusta on pienennetty myös yhtenäisellä alustansuojalla ja optimoiduilla ilmanohjaimilla.

Ioniq-brändille tunnusomainen Parametric Pixel -suunnittelu näkyy Ioniq 6:ssa yli 700 kertaa mm. ajovaloissa, takayhdistelmävaloissa, etuosan tutkissa, tuuletusaukkojen somisteissa ja keskikonsolissa.
Takasiipeen on asennettu tunnistettava Parametric Pixel -jarruvalo. Ioniq 6:n ainutlaatuisuuden korostamiseksi auton keulassa ja perässä on äskettäin uudelleen suunniteltu Hyundai H-symboli.
Ioniq 6:n Ethical Uniqueness -teeman mukaisesti ja nykypäivän ympäristötietoisten kuluttajien inspiroimana suunnittelijat käyttivät kestäviä materiaaleja ulkopintaan, esimerkiksi pyöränkaariin käytöstä poistetuista renkaista kerättyä väriainetta ja koriin bambuhiilipigmenttimaalia.

64 värin tunnelmavalaistus
E-GMP-alusta antoi suunnittelijoille mahdollisuuden venyttää sisätilaa sekä edessä että takana, jolloin saatiin optimoitua jalkatilaa ja avaruutta. E-GMP mahdollistaa myös täysin tasaisen lattian.
Käyttäjäkeskeisestä sisäarkkitehtuurista on esimerkkinä ergonomisesti suunniteltu ohjaamo. Modulaarisessa kosketusnäytöllisessä kojelaudassa yhdistyvät 12 tuuman täyskosketusnäyttö ja 12 tuuman digitaalinen mittaristo. Siltamainen keskikonsoli tarjoaa kätevän ja runsaan säilytystilan autoon.
Dual Color Ambient Lighting -tunnelmavalaistus valaisee Ioniq 6:n sisustaa. Tarjolla on 64 värin valikoima ja kuusi kaksiväriteemaa, jotka väriasiantuntijat ovat kehittäneet auttamaan kuljettajia ja matkustajia tuntemaan olonsa rentoutuneeksi ja mukavaksi.
Speed Sync Lighting -tila lisää tunteita ajokokemukseen muuttamalla sisävalon kirkkautta ajoneuvon nopeuden mukaan. Ohjauspyörässä olevat nelipisteiset interaktiiviset pikselivalot mahdollistavat helpon viestinnän kuljettajan ja auton välillä.
Ovista on poistettu painikkeet tilan ja säilytystilan maksimoimiseksi. Eturivillä mukavaa matkantekoa tarjoavat Relaxation Comfort Seats -istuimet. Sisätilojen läpinäkyvät somisteet korostavat entisestään avaruuden ja ainutlaatuisuuden tunnetta.
Ioniq 6:n sisustus on viimeistelty käyttäen kestävän kehityksen materiaaleja ja maaleja. Varustetasosta riippuen autossa on käytetty istuimissa ekoprosessoitua nahkaa ja kierrätettyä PET-kangasta, kojelaudan pintamateriaalina on bioperäistä termoplastista olefiinia (TPO), kattoverhoilussa bioperäistä PET-kangasta, ovissa kasviöljypohjaisia biomaaleja ja ensimmäistä kertaa IONIQ-brändin autossa kierrätettyä kalaverkkoa.
Ioniq 6:n maailman ensiesittely on heinäkuussa, jolloin Hyundai paljastaa uutuusmallin täydelliset tekniset tiedot.
1) Testattu autolla, jossa 18-tuumaiset kesärenkaat ja digitaaliset sivupeilit.
// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN PÄIVITTÄINEN UUTISKIRJE //