Marraskuun jälkeen Renault on Euroopan suosituin automalli sekä sähkömoottoristen henkilö- että pakettiautojen joukossa, todetaan Renaultin tiedotteessa.
Tänä vuonna ensimmäisten yhdentoista kuukauden kuluessa Renaultin valmistamia sähköautoja on myyty Euroopassa 95 985 kappaletta, missä on kasvua peräti 80 prosenttia edellisvuoteen.
Renault toi ZOE:n myyntiin vuonna 2012 ja nyt on edetty jo ZOE:n kolmanteen sukupolveen. ZOE-malli on ensimmäisten yhdentoista kuukauden aikana Renaultin mukaan Euroopan eniten rekisteröity sähkömoottorinen henkilöauto yli 84 000 kappaleella.

Määrä on lähes kaksinkertaistunut viime vuoteen verrattuna.
Suomessa ZOE:n suosion kasvu on ollut vielä paljon hurjempaa, sillä rekisteröinnit ovat lähes nelinkertaistuneet vuoteen 2019 verrattuna.
ZOE on sähköautojen ykkönen muun muassa Espanjassa, Italiassa, Ranskassa ja Saksassa. ZOE:n esittelystä lähtien niitä on myyty Euroopassa yli 268 000 kappaletta.
Vuonna 2021 ZOE saa rinnalleen aivan uuden Mégane eVision -konseptiautoon perustuvan mallin, joka hyökkää suoraan kuumimpaan sähköautoluokkaan. Uutuudessa on sähköautoihin suunniteltu CMF-EV -perusrakenne.
Koemallissa on 160 kilowatin tehoinen sähkömoottori, joka yhdessä energiasisällöltään 60 kilowattitunnin ajoakun kanssa takaa pitkän 450 kilometrin toimintamatkan. Suomen markkinoille uutuus ehtinee vuoden 2022 ensimmäisellä vuosipuoliskolla.

Sähköpakettiautoissa Kangoo Z.E. ylivoimaisessa johdossa
Pakettiautoissa ollaan vasta siirtymässä sähkömoottoriseen kantaan. Renault Kangoo Z.E. on Renaultin tiedotteen mukaan ollut eniten myyty sähkömoottorinen pakettiauto aina vuonna 2010 tapahtuneesta esittelystään lähtien.
Tänä vuonna niitä on rekisteröity marraskuun loppuun mennessä 8 498 kappaletta, mikä on lähes kolmannes kaikista Euroopan sähköpakettiautoista. Vuodesta 2010 alkaen 57 595 asiakasta on valinnut Kangoo Z.E:n omakseen.
Pakettiautoissa Renaultilla on laaja valikoima sähkömoottorisia vaihtoehtoja, sillä myös pieni Twizy ja ZOE ovat saatavissa pakettiautona. Tärkeämpi on kuitenkin kookkaiden pakettiautojen sarjassa kilpaileva Master Z.E, jossa kokonaispaino voi olla kolme ja puoli tonnia.
Renaultin asema sähköpakettiautojen luokassa paranee entisestään, kun vuonna 2021 esitellään täysin uusi Kangoo-sukupolvi. Uusi Kangoo tulee myyntiin sähkömoottorisena ja se on saatavissa sekä pakettiautona että mukavana tila-autona.

Laaja hybridimallisto
Renault rynnistää vuonna 2021 myös hybridi- ja lataushybridimarkkinoille laajalla ja monipuolisella valikoimalla. Kaikissa malleissa on perustana E-Tech -voimalinja.
Ensimmäinen E-Tech -hybriditekniikalla varustettujen Renaultien aalto on jo Suomessa myynnissä. Captur E-Tech Plug-in hybridit ovat jo saapuneet jälleenmyyjille. Clio saapuu heti vuoden vaihteen jälkeen ja Megane Sport Tourer helmikuussa.
Renault Clio E-Tech Hybridin hinnat alkavat 23 990 eurosta, Renault Captur E-Tech Plug-in hybridin hinnat lähtevät 29 390 eurosta ja Mégane Sport Tourer E-Tech Plug-in hybridin 32 390 eurosta.
Vuoden 2021 aikana Renaultin E-Tech -mallien valikoima kasvaa entisestään. Jo nyt on tiedossa, että keväällä saadaan myyntiin Renault Megane Hatchback Plug-in hybrid sekä aivan uusi Renault Arkana -katumaasturi, jossa on sama E-Tech Hybrid -voimalinja kuin Cliossa.