Polestar 2 -mallisto laajenee nyt uudella etuvetoisella Single motor -versiolla. Saatavilla on siis jatkossa kaksi voimansiirtovaihtoehtoa ja uusia lisävarustepaketteja.
Täyssähköisen fastback-mallin hinnat alkavat jatkossa 50 100 eurosta.
Polestar 2 -malliston ulkomuotoilu ja sisustus ovat suurilta osin samanlaisia kaikissa versioissa.
Vakiovarustukseen kuuluva kangasverhoilu on vuonna 2020 esitellyn kasvipohjaisen WeaveTech-verhoilun tapaan valmistettu kasvimateriaalista. Se on saatavilla kahdella värivaihtoehdolla, jotka sopivat yhteen uusien 3D-kaiverrettujen koristepaneelien kanssa.
Muita merkittäviä vakiovarusteita ovat High Performance -audiojärjestelmä 8 kaiuttimella, pysäköintitutka edessä ja takana sekä peruutuskamera.
Yhdistettävyys ja digitaalinen integraatio ovat myös keskeinen osa Polestar 2 -autoa. Android Automotive -käyttöjärjestelmään perustuva tieto- ja viihdejärjestelmä 11 tuuman keskinäytöllä ja 12,3 tuuman kuljettajan näytöllä on vakiona kaikissa malleissa.
Myös Polestar-sovellukseen muiden auton toimintojen kanssa integroitu uusi Polestar Digital Key sisältyy vakiovarustukseen. Automaattisten ohjelmistopäivitysten ansiosta Polestar voi julkaista ohjelmistopäivityksiä langattomasti säännöllisin väliajoin.

Polestar 2 sai Euro NCAP:ltä 5 tähden arvosanan turvallisuudesta maaliskuussa 2021. Tästä kiitos kuuluu auton turvarakenteelle, kahdeksalle turvatyynylle ja erilaisille apujärjestelmille, kuten toisten ajoneuvojen, jalankulkijoiden, pyöräilijöiden ja tienreunan havaitsemistoiminnoille.
Kaksi voimansiirtovaihtoehtoa
Saatavilla on nyt kaksi voimansiirtovaihtoehtoa. Nykyinen 300 kW:n (408 hv) kaksimoottorinen malli 78 kWh:n akulla saa seuraa yksimoottorisesta versiosta, jossa on sama pitkän toimintamatkan akku ja 170 kW:n (231 hv) sähkömoottori.
Long range Dual motor
- Akkukapasiteetti 78 kWh
- Teho 300 kW (408 hv) 660 Nm
- Alustava kulutus (WLTP) 19,5-20,3 kWh/100 km
- Alustava toimintamatka* (WLTP) 450–480 km
Long Range Single motor
- Akkukapasiteetti 78 kWh
- Teho 170 kW (231 hv) 330 Nm
- Alustava kulutus (WLTP) 17,1-18,3 kWh/100 km
- Alustava toimintamatka* (WLTP) 515–540 km

Varustepaketit
Lisävarustepaketit antavat autolle lisäarvoa ja pitävät tilausprosessin yksinkertaisena. Nykyinen Performance Pack on saatavilla vain Long range Dual motor -malliin, ja se sisältää Öhlinsin säädettävät iskunvaimentimet, Brembon jarrut, taotut 20-tuumaiset alumiinivanteet sekä kullansävyiset turvavyöt.
Plus Pack sisältää premium-varusteita, kuten panoraamalasikaton, Harman Kardon -audiojärjestelmän 13 kaiuttimella, WeaveTech-verhoilun, Black Ash -koristepaneelit, sähköisesti säädettävät lämmitettävät etuistuimet muistitoiminnolla, lämmitettävät takaistuimet, lämmitettävät pyyhkimensulat ja lämmitettävän ohjauspyörän sekä uuden lämpöpumpun.
Pilot Pack sisältää erityisiä turvallisuus- ja avustinjärjestelmiä, kuten Pixel LED -ajovalot ja led-etusumuvalot, kuljettajan avustinjärjestelmän mukautuvalla vakionopeudensäätimellä ja Pilot Assist -toiminnolla, 360 asteen kameran ja pysäköintitutkat eri puolilla autoa sekä Driver Awareness -järjestelmän, jossa on kuollutta kulmaa tarkkaileva järjestelmä ohjaustuella, risteävän liikenteen varoitin jarrutustuella sekä takatörmäysvaroitin.
Saatavilla on edelleen muutama erityinen yksittäinen varustevaihtoehto, kuten tuuletettu nappanahkaverhoilu (vaatii Plus Packin), metalliväri, 20-tuumaiset alumiinivanteet sekä puolisähköinen taitettava vetokoukku.
Lähtöhinnat ja varustepaketit
- Long Range Single motor EUR 50 100
- Long Range Dual motor EUR 54 100
- Long Range Dual motor Launch Edition EUR 57 790
- Performance Pack EUR 6 000
- Plus Pack EUR 4 500
- Pilot Pack EUR 3 500
Huom. Polestar Automotive Finland kantaa veron osuuden, eikä asiakkaan hinta ylläolevassa hinnastossa sisällä autoveron osuutta. Hankintatuen hintarajan tulkinnassa täyssähköautojen hankintahintaan lasketaan kuitenkin loka-joulukuussa tehtävissä ensirekisteröinneissä autovero, koska autoverolain muutosta ei vielä sovelleta ennen 1.1.2022. Tähän ei vaikuta hyvitetäänkö poistuva autovero asiakkaalle etukäteen. Viranomaisen tulkinnan mukaan autoverotonta hintaa ei hintarajan tulkinnassa vielä tänä vuonna voida soveltaa, koska uusi autoverolaki ei ole astunut voimaan.