Päivän automainos: Taloudellinen Renault 18 — Kansainvälinen menestys

Vuonna 1980 Renault 18 -mallia kehuttiin kansainvälisenä menestysautona.

”Monet Renaultin edistykselliset tekniset ratkaisut ovat vaikuttaneen pysyvästi koko autoilun kehitykseen. Tällä hetkellä moni autonvalmistaja on halukas tukeutumaan Renaultin vankkaan kokemukseen ja tekniseen tietoon.

Huippuluokan teknologiaa

Renault 18:ssa näkyy ja tuntuu Renaultin autoteknologian korkea taso. Siksi siitä tuli heti kansainvälinen menestys.

Taloudellinen

Renault 18:n tyylikkään korin aerodynaamisesti edullinen muoto on myös yksi syy pieneen polttoainekulutukseen ja vakaaseen kulkuun. Renault 18-mallien ECE-normin mukaiset kulutukset (litraa/100 km)ovat:

Tasainen    90 km/h      6,1 – 7,7
Tasainen  120 km/h      8,2 – 9,5
Kaupunkikierros           9,4 – 10,6

Turvallinen ajaa

Renault 18:n kuljettaja suorastaan nauttii jo Renault-perinteeksi muodostuneista poikkeuksellisen hyvistä ajo-ominaisuuksista. Renault 18 tottelee kuljettajaansa kaikenlaisilla teillä ja keleillä. Renault 18:n aktiivista turvallisuutta on mm. etuveto, tehostetut kaksipiirijarrut, halogeenivalot, lämmitettävä takalasi (farmarissa myös pesin/pyyhin) jne. Passiivista turvallisuutta on puolestaan vankka turvakori.

Mukava

Renault 18:ssa on epätasaisuudet tehokkaasti nielevä jousitus. Mukavilla istuimilla on tilaa viidelle aikuiselle. Renault 18:n ajo- ja matkustusmukavuus korostuu erityisesti pitkillä matkoilla.

Talviauto

Renault 18:sta Suomessa saadut kokemukset osoittavat vakuuttavasti, että sillä on myös kaikki kunnon talviauton ominaisuudet: mm. turvallinen suuntavakavuus, erinomainen liikkeellelähtökyky liukkaalla sekä tehokas lämmitys kovimmillakin pakkasilla. Renaultilla on Kiirunassa Pohjois-Ruotsissa pysyvä tutkimusasema, jossa kaikkien Renault-mallien talvikelpoisuus varmistetaan.

Katso tästä muita Päivän automainoksia.

Kestävä

Renault 18 on luotettava kokonaisuus: siinä on käytetty Renaultin hyväksi koettuja teknisiä ratkaisuja nykyaikaisesti toteutettuina. Renault 18 on tehtaalla suoritetun käsittelyn lisäksi saanut Suomessa perusteellisen korroosiosuojauksen ja sisälokasuojat eteen. Se kestää hyvin Suomen olosuhteissa — kuuden vuoden (uusintakäsittely/vuosi) ruostumattomuustakuulla.

Renault 18 -mallin lähtöhinta vuonna 1980 oli 55 900 markkaa.

Mainos oli Tuulilasi-lehdessä 4/1980.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!