Päivän museoauto: Vuoden 1977 Moskvitsh Elite erikoisessa juhlavärissä

Moskvitsh-autojen maahantuojana toimi aikoinaan Konela. Yhtiö oli vuonna 1977 toiminut 30 vuotta ja sen kunniaksi tuotiin 30 Moskvitsh Elite -mallin juhlaversiota.

Päivän kolarikuva: Rumaa jälkeä syntyi, kun auto jäi junanvaunun alle

Päivän kolarikuvassa näkee hyvin, että auto jää aina kakkoseksi törmäyksessä junaan.

Päivän museoauto: Matka jatkuu Vespalla, jos Fiatin matka katkeaa

Tämä Classic Motorshow -tapahtumassa esillä ollut yhdistelmä on näppärä kokonaisuus. Jos Fiatin matka katkeaa, voi aina jatkaa matkaa Vespalla.

Päivän museoauto: Tämä auto oli niin suosittu, että sen myynti piti kieltää!

Toyota Timangi eli virallisesti Toyota 1000 Pickup oli pieni avolavapaku, jota markkinoitiin alusta alkaen nuorekkaasti ja lempinimeä käyttäen.

Päivän museoauto: Datsunin ensimmäistä etuvetoista tuotiin Suomeen runsaat 40 700

Yksi 1970-luvun todellisia suosikkeja oli Datsun 100A -malli.

Päivän kolarikuva: Tipparellu jäi kääntyneen kalja-auton alle

Päivän kolari sattui helmikuussa 1963 Tampereen Sammonkadulla.

Päivän museoauto: Mikä ihmeen 100 vuotta sitten julkistettu Ford TT?

T-Ford on merkittävä automalli, jota yleisesti pidetään yhtenä varhaisen autotekniikan merkittävimmistä autoista ja autojen teollisen valmistuksen uranuurtajana.

Päivän museoauto: Fordin eurooppalainen vastine Mustangille

Ford Capri oli Fordin eurooppalainen vastine Mustangille. Tosin Ford ei sitä virallisesti tunnusta.

Päivän automainos: "Taloustaituri. Uusi Opel Kadett. Kulutus 5,2 l. satasella ja loistava ajomukavuus."

Vuonna 1974 markkinoitiin Opel Kadettia pienellä kulutuksella.

Päivän kolarikuva: Henkilöauto kuorma-auton lavan alle

Kesäkuussa 1947 henkilöauto oli ajautunut kuorma-auton lavan alle Tampereen Hämeenkadulla.

Hyvä kysymys!