Autoliikeketju J. Rinta-Joupin käytettyjen moottoripyörien kappalemääräinen myynti kohosi 42 % tammi-heinäkuussa vuoden takaiseen vastaavaan seurantajaksoon verrattuna. Kasvun keskeisimpiä tekijöitä ovat laajentunut ja monipuolinen valikoima, kilpailukykyinen hinnoittelu sekä etämyynnin merkittävä lisääntyminen, todetaan J. Rinta-Joupin tiedotteessa.
Käytettyjen moottoripyörien myynti kattaa nyt lähes 10 % koko ketjun käytettyjen ajoneuvojen myynnistä.
Moottoripyöräkauppaa on vauhdittanut laajentunut valikoima, joka on tuplaantunut parin viime vuoden aikana. Tämä laaja tarjonta kattaa monipuolisesti eri hintaluokat, tyypit, merkit ja mallit, tarjoten sopivia vaihtoehtoja niin aloitteleville kuin kokeneemmillekin harrastajille.
– Tänä vuonna kiinnostus moottoripyöräharrastukseen on kasvanut huomattavasti, erityisesti uusien harrastajien ja lajiin palaavien keskuudessa. Kilpailukykyisellä hinnoittelulla olemme onnistuneet madaltamaan kynnystä harrastuksen aloittamiselle ja vaikka yleinen korkotaso on noussut, rahoituskauppojen osuus on säilynyt ennallaan, tiivistää myyntipäällikkö Aki Peltonen.
Kuluvan vuoden suosituimpia moottoripyörämalleja ovat olleet BMW R, Kawasaki Z ja Harley-Davidson Softail. Merkeistä paalupaikkaa pitää kuitenkin Yamaha. Moottoripyörätyypeistä erityisesti custom-moottoripyörät ovat olleet asiakkaiden suosiossa.
Peltonen korostaa myös etäkaupan kasvavaa roolia nykypäivän moottoripyöräkaupassa.
– Etämyynnin osuus on lisääntynyt merkittävästi, ja nykyisin kauppaa tehdään paljon jopa näkemättä pyörää livenä. Se toki kertoo luottamuksesta meitä kohtaan, mutta myös siitä, että asiakkaat arvostavat helppoutta ja vaivattomuutta, jota kotiintoimituspalvelumme tarjoaa.
Lue myös
J. Rinta-Joupin vaihtoautomyynti nousi merkittävästi vuoden ensimmäisellä puoliskolla