Mikä on seuraavan autosi käyttövoima? — Vastaa kyselyyn!

Nyt on oiva mahdollisuus nähdä, mikä auton käyttövoima kiinnostaa suomalaisia.

Vastaamalla oheiseen kyselyyn, voit kertoa oma mielipiteesi.

Kun vastaajia on runsaat 40, on bensiini vielä hallitsevana. Noin 32 prosenttia lukijoistamme kannattaa bensiiniä ja 15 prosenttia bensahybridiä.

Diesel on kakkosena 20 prosentin osuudella ja dieselhybridejä kannatta 10 prosenttia lukijoistamme.

Kaasua miettii 7 prosenttia, mutta sähköä harkitsee vain kaksi prosenttia.

Merkittävän ryhmän edustaa ”En tiedä vielä” -ryhmä. Peräti 12 prosenttia ei vielä tiedä tulevaa valintaa.

Etanoli ei vielä ole saanut ääntäkään.

Kyselyyn voi vastata tästä, ellei se näy tämän jutun oikealla puolella tai mobiililaitteessa jutun jälkeen.

 

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //  

 

48 KOMMENTIT

  1. Täyssähkö tottakai. Nykyään käytössä on lataushybridi, ja ei helpompaa voisi päivittäiskäyttö olla: 10 sekuntia kotiin saapumisen jälkeen, niin kaapeli on kiinni autossa. Ja töissä ladattaessa sama juttu. Ajatus siitä että tulevalla uudellakin autolla joutuisi erikseen ajamaan tankkausta varten, on aika kuollut.

  2. Sähköautofoorumeilla ja alan fb-ryhmissä käy kuhina kun e-uskovaiset lobbaa tätä äänestystä ja yrittää saada kyseenalaista mainosarvoa runnomalla sähköauton äänestyksen kärkeen. Naurettavaa ja lapsellista, ei voi muuta sanoa..

    • Tämä määkinä uskovaisuudesta on ihan viihdyttävää. Yleensä tuollaista ulinaa tulee vain silloin, jos käyttövoimana on sähkö (ei siis silloinkaan, jos käyttövoimana on biokaasu). Ilmeisesti monelle bensalenkkarille ja dieselin hengittäjälle on jotenkin moraalisesti väärin, jos naapuri tai tutun tuttu pääsee ajamaan edullisemmin ja ympäristöystävällisemmin. Vai onko tuollaisen mussutuksen taustalla vain kateus?

      • Moderaattori voisi jättää julkaisematta kommentit, joissa käytetään toisia kirjoittajia halventavia ilmaisuja, kuten määkinä, ulina ja mussutus, vaikka ne osoittavatkin vain kirjoittajan sivistymättömyyttä.

  3. Hiilidioksidi pitoisuus noussut Saksassa dieselautojen kieltämisen myötä,polttomoottoreista diesel on puhtain,seuraavaksi kaasu ja biopolttoaineet,sähköautojen akkujen valmistus saastuttaa ympäristöä enemmän kuin vanha diesel auto,mutta ei sillä tunnu olevan mitään merkitystä kun akkuja ei valmisteta täällä,Suomesta tietenkin löytyy yllättävän paljon akkujen valmistukseen tarvittavaa materiaalia,että muutama kaivos tulossa.

  4. Ei ainakaan sähkö, lataus ei onnistu kotona eikä töissä… Työmatka kaiken lisäksi 90km/suunta..
    Kaasua ei myydä kuin 60 km päässä ja työmatka juuri toiseen suuntaan, joten ei oikeastaan ole vaihtoehtoja

  5. Sähköauto. Edullisin pidemmän päälle, tehokkain ja ympäristöystävällisin. Ihmiset ei vielä sisäistä tulevaa muutoksen nopeutta kun käänne lopulta Suomessa tapahtuu. Norjan esimerkin mukaan kaikki muut autot jää käteen ja syrjäkyliltä häipyy huoltoasemat.

  6. Sähkö on ainoa järkevä vaihtoehto seuraavaksi autoksi, sen perusteella miltä lähivuodet näyttää. 5 vuoden kuluttua fossiiliautosta ei pääse eroon kuin antamalla se puoli-ilmaiseksi seuraavalle ”uhrille”.
    Siispä sähkö. Kaikki muut on kuolemassa pois tai sitten huonoja kompromisseja.

  7. Suurin osa kaikista vehkeistä on muuttunut sähkötoimisiksi niin miten ne autot olisi poikkeus, siis sähkö.

  8. Sähkö nyt ja aina tulevaisuudessa.
    Ei ole varaa ajaa fossiilisilla kun työmatkaa on 200km päivässä.
    Nyt maksaa ”polttoaine” 20€/kk.

  9. Vaihdoin sähköön. En ympäristösyistä, vaan siksi että suorituskyky on kaksinkertainen, ajokustannukset viidesosa, ”tankki” on aina valmiiksi täynnä aamulla ja sähköauto on lämpimämpi ja luotettavampi talvella. Ikinä en enää polttomoottoriin vaihda takaisin.

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!