Kysely: Onko oikein käyttää lapsityövoimaa edistämään sähköautoilua?

Kuvakaappaus Youtubesta.

Suuri osa akkujen koboltista tulee Kongosta. Kobolttia kaivetaan Kongossa lapsityövoimalla, ja olot ovat surkeat.

Autotodayn sivulla on nyt kysely lapsityövoiman käytöstä kobolttikaivoksilla. Onko se sinun mielestäsi este sähköautoilulle?

Vastaa kyselyyn tästä, ellei se näy jutun oikealla puolella tai mobiililaitteessa jutun jälkeen.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //  

6 KOMMENTIT

  1. Mikähän motivaattori toimittajalla on kohdistaa asia nimenomaan sähköautoihin? Kobolttia käytetään myös isoja määriä rikittömän polttoaineen tekemiseen ja kaikkiin kulutuselektroniikan, kuten puhelimien, akkuihin.

  2. Maailman koboltin tarpeesta noin yksi kahdeskymmenesosa (5%) menee sähköautojen akkujen tuottamiseen. Miksi juuri sähköauto olisi tässä yhtälössä se ongelma?
    Miksei se loppu 95% koboltin tarpeesta ole tässä se pääongelma ja nostettu esille?

    Tarkoitushakuista journalismia.

    • Et huomioinut että, vaikka se on nyt 5% sinun mukaasi niin määrä tulee nousemaan rajusti jos sähköautoja ostetaan enemmän.

  3. Ensi viikolla sitten kysely: Onko oikein käyttää lapsityövoimaa edistämään älypuhelimien ja kannettavien tietokoneiden yleistymistä?

  4. Tästä asiasta on ristiriitaista uutisointia.
    Hiljattain ilmestyneessä The Economist Maailma 2020 – julkaisussa on artikkeli, jossa sanotaan, että Kongon demokraatisessa tasavallassa on suljettu maailman suurin kobolttitehdas.

  5. Sähköauton akku = paha, kännykän ja läppärin akku = hyvä. Joku tässä mättää…

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here