Hyundai Ioniq 6 kulkee yli 600 km yhdellä latauksella

Hyundai Ioniq 6 tarjoaa 614 kilometriä puhtaasti sähköllä tapahtuvaa toimintamatkaa yhdellä latauksella WLTP-mittaustavan (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mukaisesti.

Ioniq 6 -asiakkaat hyötyvät Hyundai Motor Groupin sitoutumisesta edistyneen akkuteknologian kehittämiseen, joka mahdollistaa pitkän toimintamatkan. Ioniq 6:n myynti Suomessa alkaa loppuvuonna 2023.

Ioniq 6:n vaikuttava täyssähköinen suorituskyky on mahdollista suurelta osin Hyundai Motor Groupin sähköautoille suunnitellun arkkitehtuurin, Electric-Global Modular Platformin (E-GMP) sekä Ioniq 6 -mallin erittäin alhaisen ilmanvastuskertoimen ansiosta. Ilmanvastuskerroin 0,21 on Hyundai-malliston alhaisin.

Lue myös tämä: Hyundai julkisti Ioniq 6 -mallin

Hyvä aerodynamiikka on saavutettu muun muassa keulan aktiivisilla ilmanottoaukoilla, pyörien ilmanohjaimilla ja integroidulla takaspoilerilla sekä vähentämällä etupyörien välimatkaa etupuskuriin nähden, jolloin pyöränkoteloiden aerodynamiikka paranee.

E-GMP tarjoaa optimaalisen sähköisen suorituskyvyn ja mahdollistaa 800 voltin erittäin nopean latauksen − jopa 10 prosentista 80 prosenttiin noin 18 minuutissa. Autossa on 77,4 kilowattitunnin akku.

E-GMP tukee myös 400 voltin latausta ilman lisäkomponentteja tai sovittimia.

E-GMP:n ansiosta uutuusautossa on pitkä, 2 950 millimetrin, akseliväli sekä IONIQ 5 -mallista tuttu Vehicle to Load (V2L) -toiminnallisuus, joka mahdollistaa virran ulosoton muille laitteille myös sähköverkon ulottumattomissa enimmillään 3,6 kW:n teholla.

Toimintamatka

  • 614 km (2WD, 18″ vanteet)
  • 545 km (2WD, 20″ vanteet)
  • 583 km (AWD, 18″ vanteet)
  • 519 km (AWD, 20″ vanteet)

Energiakulutus

  • 14,3 kWh/100 km (2WD, 18″ vanteet)
  • 16,0 kWh/100 km (2WD, 20″ vanteet)
  • 15,1 kWh/100 km (AWD, 18″ vanteet)
  • 16,9 kWh/100 km (AWD, 20″ vanteet)

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän