Hyundai Bayonin myynti on alkanut — ensimmäiset autot Suomessa

Hyundai on tuonut markkinoille uuden crossoverin nimeltään Bayon. Nyt ensimmäiset autot ovat Suomessa ja myynti on alkanut.

Hyundai Bayon on kompakti B-segmentin crossover, joka on suunniteltu erityisesti Euroopan markkinoille. Uutuus on 1 490 mm korkea, 1 775 mm leveä ja 4 180 mm pitkä. 2 580 mm:n akseliväliin saadaan tarjottua matkustajille väljän mukavat sisätilat. Maavaraa on 165 mm.

Tavaratilaa Bayon tarjoaa voimalinjasta riippuen mukavat 411-321 l, takaistuin alastaitettuna 1 250 – 1 160 l.

Mukavuudesta ja turvallisuudesta huolehtivat useat vakiovarusteet, jotka ovat tarjolla koko Bayon-mallistoon: lämmitettävä, nahkaverhoiltu ohjauspyörä, kolmivaiheisesti säädettävä etuistuinten lämmitys, bluetooth handsfree, kaistavahti ja kaistallapitoavustin, vakionopeudensäädin, takamatkustajien muistutus, kaukovaloavustin, liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, kuljettajan vireystilan valvontajärjestelmä sekä automaattinen törmäyksenvälttämisavustin autojen, jalankulkijoiden ja polkupyörien tunnistuksella.

Comfort-varustetaso nostaa kattavaa vakiovarustelua piirun ylemmäs tarjoamalla vakiovarustelistaan lisäksi peruutustutkan ja peruutuskameran, digitaalisen 10,25 tuuman Supervision-mittariston, kahdeksan tuuman värikosketusnäytön ja langattoman Apple CarPlay- ja Android Auto -valmiuden, älypuhelimen langattoman Qi-latausmahdollisuuden sekä 16 tuuman kevytmetallivanteet.

Style-varustetaso vastaa vaativampaankin makuun tarjoamalla vakiovarusteina edellisten lisäksi myös automaattisen ilmastoinnin, tummennetut takaikkunat, led-valot, älyavaimen, 48 V kevythybriditeknologian sekä 17 tuuman kevytmetallivanteet.

Kuva: Hyundai.

Bayoniin räätälöidyillä monipuolisilla lisävarustepaketeilla kaikkien varustetasojen varustelua on mahdollista nostaa vieläkin kattavammaksi ylempien varustetasojen varusteilla sekä esimerkiksi Bluelink-telematiikkapalvelun sisältävällä navigointijärjestelmällä, mukautuvalla vakionopeudensäätimellä, BOSE Premium-äänentoistojärjestelmällä, risteysalueen tunnistuksella täydennetyllä törmäyksenvälttämisavustimella sekä törmäyksenvälttämisavustimella peruutettaessa, kaistallapysymisavustimella, katvealueen hätäjarrutusjärjestelmällä, aktiivinen pysäköintiavustin, kulma- ja taskupysäköinti sekä takaa risteävän liikenteen törmäyksenestojärjestelmällä.

Voimalinjat ja moottorit

Moottori- ja vaihteistovaihtoehtoina on tarjolla 1,2-litrainen 84-hevosvoimainen MPI-moottori viisivaihteisella käsivaihteistolla (5MT), 100-hevosvoimainen 1,0 litran T-GDI-moottori yhdistettynä joko 6-vaihteiseen käsivaihteistoon (6MT) tai 7-vaihteiseen automaattiseen kaksoiskytkinvaihteistoon sekä malliston huipulla 1,0 T-GDI -moottori 48 voltin kevythybridijärjestelmällä ja 7-vaihteisella automaattisella kaksoiskytkinvaihteistolla (7DCT). Moottori tarjoaa 120 hevosvoimaa tehoa.

Yksilitrainen T-GDI-moottori sekä 48 voltin kevythybridijärjestelmällä että ilman sitä tarjoaa kolme ajotilaa: Eco, Normal ja Sport. Ajotilat optimoivat moottorin ja ohjauksen vastetta ajo-olosuhteiden mukaan.

Bayonissa on myös Hyundain jatkuvasti muuttuva venttiilinajoitusteknologia, joka säätää moottorin venttiilien aukioloa ajotapojen ja -olosuhteiden pohjalta. Tämä paitsi parantaa Hyundain tiedotteen mukaan moottorin suorituskykyä, myös taloudellisuutta, ja siten vähentää päästöjä ja polttoainekustannuksia.

Katso myös tämä: Tällainen uusi Hyundain SUV-malli Suomeen kesällä

Bayon on ensimmäinen Hyundain SUV, joka on varustettu Rev Matching -toiminnolla. Toiminto on tavallisesti vain Hyundain suorituskykyisimmissä autoissa. Rev Matching -toiminto sovittaa moottorin kierrosluvun sopivaksi pienemmälle vaihteelle vaihdettaessa, mikä tekee vaihteiden vaihtamisesta sujuvampaa ja urheilullisempaa.
Toiminto on saatavilla kaikkiin ajotiloihin yksilitraisen T-GDI-moottorin kanssa, kun käytössä on 7DCT-automaattivaihteisto.

Lähtöhinta alle 20 000 euroa

Täysin uuden Hyundai Bayonin hinnat alkavat Suomessa 18 980 eurosta (Bayon 1.2 MPi 84 hp 5MT). Ensimmäiset autot ovat saapuneet Suomeen. Myynti alkoi 16.6. ja ensimmäisiä asiakastoimitusautoja odotellaan Suomeen elokuussa.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän