Fordin uusien sähköistettyjen autojen myynti ylittää bensiini- ja dieselautojen myynnin vuoden 2022 loppuun mennessä

Ford Kuga latauksessa. Kuva: Ford.

Ford vahvistaa sitoutumistaan puhtaampaan sähköiseen tulevaisuuteen esittelemällä Frankfurtin autonäyttelyssä yhtiön kaikkien aikojen laajimman valikoiman sähköistettyjä autoja, mukaan lukien uusi Puma Titanium X.

Vuoden 2022 loppuun mennessä sähköistettyjen autojen myynti on yli 50 prosenttia Fordin automyynnistä Euroopassa – ohittaen perinteisten bensiini- ja dieselmallien yhteenlasketun myyntimäärän.

Ford ensiesitteli tänään Frankfurtin autonäyttelyssä valikoiman uusia automalleja, jotka auttavat sähköistettyjen autojen myynnin nousua suuremmaksi kuin perinteisten bensiini- ja dieselmoottorimallien myynti.

Yhtiö ilmoitti aiemmin tänä vuonna, että jokaisesta uudesta Euroopassa myytävästä henkilöautomallista tulee saataville sähköistetty vaihtoehto, ja jakoi ensimmäiset suunnitelmansa ”Go Electric” –tapahtumassaan Amsterdamissa. Sähköistetyistä autoista on nyt Frankfurtissa esittelyssä:

  • täysin uusi keskikokoluokan SUV Kuga ladattava hybridi (PHEV)
  • täysin uusi seitsemänpaikkainen SUV Explorer ladattava hybridi (PHEV)
  • uusi kahdeksanpaikkainen tila-auto Tourneo Custom ladattava hybridi (PHEV)
  • uusi SUV-vaikutteinen crossover Puma kevythybridi ja
  • Ford Mondeo Hybrid Wagon itselatautuva täyshybridi.

Fordin uusi Mustangin inspiroima täyssähköinen SUV tulee markkinoille vuonna 2020, ja sen tavoitteena on WLTP-mittaustavalla 600 kilometrin toimintasäde sähköllä ja valmius nopeaan lataukseen.

Fordin suunnitelmissa on lanseerata kahdeksan sähköistettyä autoa tämän vuoden aikana, mikä edesauttaa vuoden 2022 loppuun mennessä ennustettua miljoonan hybridi- ja sähköauton myyntiä.

Tämän lisäksi suunnitteilla on yhdeksän muun sähköistetyn auton esitteleminen vuoteen 2024 mennessä.

Erittäin hyvin varusteltu uusi Puma Titanium X ensiesitellään Frankfurtissa. Autossa on vakiovarusteena teknologioita, jotka yleensä nähdään isomman kokoluokan autoissa.

SUV-vaikutteisessa kompaktissa crossover-mallissa on innovatiiviset irrotettavat istuinsuojat, mukavuutta lisäävät ristiselkää hierovat istuimet ja mukava yhteensopivien älypuhelinten langaton lataus.

Puma Titanium X on saatavana myös EcoBoost Hybrid –kevythybridiversiona, jonka polttoainetaloudellisuus ja tehokkuus on polttomoottoria parempi. Tämä on yksi Fordin sähköistetyistä voimansiirtoratkaisuista itselataavan täyshybridin, ladattavan hybridin ja täyssähköauton lisäksi.

Yhtiö kertoi myös uusista Euroopan laajuisista latausratkaisuista, jotka tukevat sähköautojen omistajien ja käyttäjien stressitöntä auton käyttöä. Ratkaisut auttavat Fordin ladattavien hybridien kuljettajia olemaan entistä luottavaisempia päämäärän saavuttamisesta mukavasti.

Ford tekee Euroopassa yhteistyösopimuksen kuuden energiayhtiön kanssa seinälatauslaitteiden asentamisesta ja vihreän sähkön tariffeista, mukaan lukien Centrica Britanniassa ja Irlannissa, tarjotakseen asiakkailleen nopeamman ja edullisemman latauksen. Lisäksi yhteistyö NewMotionin kanssa auttaa kuljettajia löytämään latauspaikat ja maksamaan latauksesta helpommin yli 118 000 latausasemalla 30 maassa.

Uusi Go Electric –elämysosasto on myös ensimmäistä kertaa näytillä Frankfurtissa. Osastolla asiakkaat voivat kokea, kuinka helposti he voivat siirtyä sähköistetyn auton omistajiksi.

# # #

  • Ford Explorer ladattava hybridi CO2 päästöt alkaen 71 g/km, polttoaineenkulutus alkaen 3.41 l/100 km
  • Ford Kuga ladattava hybridi CO2 päästöt alkaen 26 g/km, polttoaineenkulutus alkaen 1,2 l/100 km
  • Ford Mondeo Hybrid Wagon CO2 päästöt alkaen 99 g/km, polttoaineenkulutus alkaen 4,43 l/100 km
  • Ford Puma kevythybridi CO2 päästöt alkaen 125 g/km, polttoaineenkulutus alkaen 5,45 l/100 km
  • Ford Tourneo Custom ladattava hybridi CO2 päästöt alkaen 75 g/km, polttoaineenkulutus alkaen 3,3 l/100 km

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //   

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here