Citroën tuo markkinoille uuden Jumpy-malliston

Uudessa Citroën Jumpyssä on uudistettu ohjauspyörä, uusi kojelauta, jossa paljon lisää säilytystilaa tavaroille, uusi täysdigitaalinen mittaristo ja navigoinnilla varustettu tietoviihdejärjestelmä, jota ohjataan teräväpiirtoiselta 10-tuumaiselta kosketusnäytöltä.

Jumpyssä on myös uudistettu täyssähköinen voimalinja, jonka avulla toimintamatka on noussut 350 kilometriin (WLTP, odottaa tyyppihyväksyntää).

Voimalinjavalikoima on aiempaa kilpailukykyisempi aina BlueHDi-dieseleistä täyssähkön kautta vetyyn. Citroën ë-Jumpy on aiempaa energiatehokkaampi.

Uudessa Jumpyssa on uudenlainen keulamuotoilu: etupuskurissa on uusi ilme ja aiempaa parempi aerodynamiikka, uudet led-ajovalot ja uusi keulamaski luovat merkin uuden brändi-ilmeen. Saatavilla on myös uusi korinväri: Titanium Grey -harmaa.

Kuva: William Crozes @ Continental Productions.

Uusi ohjaamo on aiempaa käytännöllisempi. Aiempien säilytystilojen kokoa on kasvatettu ja uusia lisätty. Kojelaudan yläosan mukitelineisiin mahtuvat jatkossa myös älypuhelimet. Ohjauspyörässä on nyt paljon uusia toimintoja, ja se on varustettu lämmityksellä.

Helpompi ajaa

  • Dynamic Surround Vision –kamerat auttavat näkemään sinne, minne silmät ei näe. Pakettiauton sivunäkyvyyttä parantaakseen uuteen Jumpyyn on asennettu kaksi uutta kameraa: toinen takaovien yläpuolelle ja toinen apukuljettajan puoleisen sivupeilin alle. Molemmat kamerat on kytketty uuteen digitaaliseen taustapeiliin. Tämän lisäksi tietoviihdenäyttöön saadaan yläperuutuskameran kuva.
  • Uusi moottoritieavustin: uutuutena Jumpyyn on saatavilla moottoritieavustin, joka yhdistää mukautuvan vakionopeudensäätimen stop and go -toimintoon ja kaistakeskittimeen.
  • Ohjaustehostin on jatkossa sähköinen (sähköhydraulisen sijaan), tämän avulla ohjaus on aiempaa kevyempi, mikä helpottaa siirtelyä ahtaissa paikoissa.

Parantunut sähkövoimalinja

Uusi Ë-Jumpy on varustettu 100 kW (136 hv) sähkömoottorilla ja siinä on Suomessa 75 kWh akusto. Toimintamatkaa on 350 km – se on 20 km enemmän kuin edeltävässä mallissa ja mahdollistaa monipuolisemman käytettävyyden.

Ë-Jumpy on vakiona 11 kW:n 3-vaihelaturi, ja 75 kWh:n akku voidaan ladata täyteen 7,5 tunnissa. 100 kW:n tehoisella pikalaturilla akku latautuu 80 prosenttiin 45 minuutissa.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän