Autotoday 10 vuotta sitten: ”Autoliitto suuntaa markkinointiaan naisille”

Kuva: Autoliitto.

Tasan kymmenen vuotta sitten Autoliittoon kaivattiin lisää naisjäseniä. Luultavasti sellaisia on tullutkin, koska jäsenmäärä on kasvanut merkittävästi kymmenessä vuodessa. Nyt jäsenmäärä on yli 126 000.

Autoliitto suuntaa markkinointiaan naisille

Autoliitto haluaa lisää naisjäseniä. Viime viikolla käynnistettiin kampanja, jonka tavoite on tehdä Autoliiton palvelut tutuiksi naisille. Autoliitto näkyy vuodenvaihteeseen asti ilmoituksin useissa naistenlehdissä.

Autoliiton 95 000 jäsenestä on tällä hetkellä 90 prosenttia miehiä. Ajokorteista kuitenkin lähes puolet on naisilla, jotka myös ajavat yhä enemmän.

– Palvelumme sopivat yhtä hyvin naisille kuin miehille. Vaikka jäsenistämme naisia on vähän, he käyttävät esimerkiksi matkailu- ja kuluttajaneuvontapalvelujamme suhteellisesti miesjäseniämme enemmän. Meillä on naisille annettavaa, kun he vain saavat meistä tiedon, Autoliiton palvelu- ja markkinointipäällikkö Timo Orilähde sanoo.

Autoliitto ottaa kampanjassaan esimerkkiä kansainvälisistä sisarjärjestöistään. Esimerkiksi Norjan vastaava järjestö NAF on onnistunut markkinointikampanjoillaan nostamaan naisjäsentensä määrää merkittävästi.

Kampanjan kärki on AL-turva-jäsenyys. Sen myötä jäsen saa apua ajoneuvon pettäessä 24 tuntia vuorokaudessa Suomessa ja lähes kaikissa Euroopan maissa.

Avun edellytyksenä on, että AL-turva-jäsen on mukana avustettavassa ajoneuvossa. Palvelun sitominen jäsenyyteen eikä tiettyyn ennalta määriteltyyn ajoneuvoon tekee palvelusta ainutlaatuisen. Autoliitto paitsi järjestää avun, myös maksaa avustuskustannukset.

Juttu oli Autotodayssa 24.11.2008

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN PÄIVITTÄINEN UUTISKIRJE //

 

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here