Auto 2018 – tapahtumassa kävi 27 000 henkilöä ja ajettiin 2 700 koeajoa

Auto 2018 -tapahtumassa vieraili kolmen päivän aikana 27 000 kävijää, koeajoja ajettiin yli 2700.

Auto 2018 -tapahtuman kävijöistä kolme neljästä harkitsi uuden auton ostoa seuraavan kolmen vuoden aikana. He kertoivat tapahtumassa vierailun vaikuttavan automerkin ja mallin valintaan.

– Auto 2018 -tapahtumassa nähtiin enemmän automerkkejä kuin Pariisin autonäyttelyssä muutama viikko sitten. Auto 2018 -tapahtuma on ainutlaatuinen maailmassa, sillä missään muussa tapahtumassa ei ole näin laajaa koeajomahdollisuutta, hehkuttaa toimitusjohtaja Tero Kallio Autotuojat ja -teollisuus ry:stä.

– Autoilun megatapahtuma on osoittautunut nimensä veroiseksi. Se on täysosuma niin näytteilleasettajien kuin kuluttajienkin kannalta.

TNS Gallupin kävijätutkimuksen mukaan kävijöistä 79 % harkitsee uuden auton ostoa kolmen vuoden sisällä. Auto 2018 -tapahtuman vaikutus merkin ja mallin valintaan oli suuri.

Jopa 78 % ilmoitti tapahtuman vaikuttavan valintaan.

Kävijät olivat erittäin tyytyväisiä tapahtumaan. Kävijätutkimukseen vastanneista 200 kävijästä 93 % oli tyytyväisiä ja 83 % sanoi tulevansa varmasti tai todennäköisesti tapahtumaan myös seuraavalla kerralla.

Auto 2018 –tapahtumaan osallistui 78 yritystä. Koeajossa oli lähes 200 autoa 29 eri merkiltä.

1 KOMMENTTI

  1. Ei kyllä ole hurraamista huudon paikka jos näyttelyyn tulleista vain 10% käy koeajolla ja tuollaisiin tapahtumiinhan tulevat vain kiinnostuneet, siis koko autoilevaa väestöä kun päättelee niin varmaan se 3% oikeasti on auronvaihtokykyisiä!

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän