Alle 15 000 euron ajoneuvot kiinnostavat eniten

Autoliikeketju Jarmo Rinta-Jouppi Oy:n alkuvuoden 2020 verkkokävijätilastot osoittavat, että suomalaiset hakivat netin kautta eniten ajoneuvoja, jotka asettuivat 8 000 – 15 000 euron tuntumiin.

Selvästi suosituimmat ajoneuvot olivat keskiarvoltaan noin 10 000 euron hintaisia, sekä alle 15 000 euron alapuolella.

Toiseksi haetuimmat hintaluokat verkkohauissa olivat 10 000 – 20 000, sekä 15 000 – 25 000 euron arvoiset autot.

Katso tästä muita juttuja J. Rinta-Joupista.

Tilastot ovat rintajouppi.fi -sivustolta, ajalta 1. tammikuuta – 29. helmikuuta 2020. Suurta muutosta vuoden 2019 vastaaviin lukemiin ei havaittu.

Auto ostetaan Suomessa pääosin tarpeeseen

– Tänä päivänä autoa hankkivalle asiakkaalle on tarjolla monia erilaisia rahoitusratkaisuja, jotka mahdollistavat eri hintaluokkien auton hankkimisen monellekin eri tulotason tai ikäluokan asiakkaalle. Toisin sanoen, auton hankinta on ikään kuin demokratisoitunut, eikä kallis ajoneuvo ole enää yhtä luotettava tai vahva elintason mittari kuin ennen vanhaan. Samaan aikaan, auton rooli statussymbolina Suomessa on merkittävästi vähentynyt ja moni asiakkaistamme ostaakin autonsa jalat maassa tarpeen, ei tahtotilan mukaan. Tämä osin selittää myös, miksi suomalaisiin vetoaa halvemman hintaluokan ajoneuvot niin vahvasti, J. Rinta-Joupin myyntijohtaja Markku Ala-Hakuni toteaa.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!