Volvo Carsin maailmanlaajuinen myynti kasvoi kahden ensimmäisen kuukauden aikana

Volvo Carsin maailmanlaajuinen myynti pysyi vahvana historiansa parhaan tammikuun jälkeen. Myynti kasvoi kahden ensimmäisen kuukauden aikana 29,1 prosenttia verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon.

Kauden kokonaismyynti oli 110 383 autoa, kun Yhdysvalloissa, Euroopassa ja Kiinassa raportoitiin volyymien kasvua. Myynnin kasvua vauhditti jatkuva toipuminen Covid-19-pandemiasta Kiinassa viime vuoteen verrattuna, vankka kehitys Yhdysvaltain markkinoilla ja lisääntynyt myynti Ruotsissa.

Helmikuun aikana Volvo Cars myi yhteensä 50 795 autoa, mikä on 27,8 prosenttia enemmän kuin viime vuonna samaan kuukauteen verrattuna ja yhtiön kaikkien aikojen paras helmikuun myyntitulos.

Volvon ladattavien Recharge-mallien tuotevalikoima, joka sisältää täysin sähköiset ja ladattavat hybridimallit, lisäsi edelleen suosiotaan, ja sen osuus helmikuussa oli 26,6 prosenttia kaikista maailmanlaajuisesti myydyistä Volvoista. Euroopassa Recharge-autojen osuus kokonaismyynnistä oli 44 prosenttia.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!