Tältä Opelin tulevaisuus näyttää!

Peitteen alla on Opel 2018 Brand Concept .

12.7.2018 22.16

Opel on julkistanut uuden brändikonseptin, joka on tiivistetty kolmeen sanaan: German, approachable, exciting.

Opelin pääjohtaja Michael Lohscheller kertoi jo strategisen PACE!-suunnitelman julkistuksessa viime marraskuussa, että Opelilla tehdään tiukasti töitä merkin muuntamisessa tehokkaammaksi.

Opel haluaa lisäksi vahvistaa ja hienosäätää profiiliaan. Siitä osoituksena Opel julkistaa design-studiollaan suunnitellun Brand Concept -auton, joka näyttää suuntaa brändin tulevaisuudesta.

Saksalainen ja helposti lähestyttävä

German, approachable, exciting – nämä kolme brändiarvoa ovat osa jokaisen Opel-mallin DNA:ta ja näin tulee olemaan myös jatkossa, todetaan Opelin tiedotteessa.

Brändiaarvot ovat vapaasti suomennettuna saksalainen, helposti lähestyttävä ja jännittävä.

Viimeisten kuukausien aikana Opelin muotoilu-, markkinointi- ja tekniikkatiimit ovat etsineet vastauksia miten näihin brändiarvoihin voidaan parhaiten vastata muotoilulla, teknologioilla ja sillä, miten yritys lähestyy asiakkaitaan.

Opelin muotoilujohtajan Mark Adamsin johtama tiimi on tarkastellut Opelin muotoilufilosofiaa ja aikoo hienosäätää sitä luodessaan uusia menestystarinoita Rüsselsheimissa.

Ensimmäinen esimerkki siitä, miltä tulevat Opel-mallit näyttävät 2020-luvun puolivälissä, on nyt julkistettu – tosin vielä peitteen suojaamana, mutta kuitenkin paljastaen jo merkittäviä yksityiskohtia.

Rohkeus ja aitous

Opelin tulevaisuuden muotoilufilosofian kaksi keskeistä peruspilaria ovat rohkeus ja aitous.

– Opelin muotoilu on tunteellista, veistoksellista ja itsevarmaa. Me luomme jännittävää muotoilua, joka erottuu. Tiivistimme nämä asiat termiin ”rohkeus”. Toinen puoli saksalaista muotoilua on sen selkeys, vaistonvaraisuus ja keskittyminen. Nämä tiivistimme sanaan ”aitous”, selvittää Adams

Nämä avainelementit ovat selkeästi nähtävissä myös Rüsselsheimin Design Centerin viimeisimmässä muotoilututkielmassa – GT Conceptissa.

– Voimakkaat mittasuhteet, yksinkertainen mutta veistoksellinen ulkokuori, rohkea grafiikka ja erittäin taitavasti toteutetut yksityiskohdat – valmistelemamme 2018 Brand Concept jatkaa näistä periaatteista, jotka toteutettiin jo GT Conceptissa. On olemassa selkeä jatkumo ja yhtenäinen linja siinä, miten tuomme Opelin arvot esille. Olemme ottaneet monta askelta siitä eteenpäin, ja määritelleet perustaa sille, miltä Opel tulevaisuudessa näyttää. Tämä kaikki puetaan sanoiksi siinä, mitä me kutsumme Opelin kompassiksi, Adams kertoo.

Opelin kompassissa tulevaisuuden muotoiluelementit kiteytyvät kahteen vahvaan akseliin, jotka kohtaavat Opelin tunnuksessa. Konepellin visuaalisesti kahtia leikkaava vertikaalinen akseli toteutuu rohkeampana.

Vaakasuora akseli puolestaan symbolisoi tyypillistä siivenmuotoista ajovaloa, joka on tulevaisuuden Opel-malleissa entistäkin voimakkaampi ja kehittyneempi.

2018 Brand Concept julkistetaan vielä tämän vuoden aikana. Se on ensimmäinen malli, jossa nähdään Opelin kompassin mukaisia muotoiluyksityiskohtia tulevaisuudesta.

 

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän