29.5.2018 16.15
Seatista tulee koko Volkswagen-konsernin kaasustrategian referenssi. Seat tulee kehittämään kaasuteknologiaa koko Volkswagen-konsernille yli tuhat henkeä työllistävässä teknologiakeskuksessa, todetaan Seatin tiedotteessa.
Maa-/biokaasutekniikan etuna on se, että se on jo olemassa, eli siihen ei tarvita enää suuria investointeja ja sitä on laajalti saatavilla.
Kaasun tärkeimmät edut ovat Seatin mukaan nopea ja siisti tankkaus sekä edulliset, diesel- ja bensiiniautojen tasoiset kustannukset.
Seatin sitoutuminen maakaasuun alkoi Mii Ecofuelin, Leon TGI:n ja Ibiza TGI:n lanseerauksilla.
Yrityksen tavoitteena on tulla maakaasua, biokaasua ja tulevaisuuden synteettisiä polttoaineita käyttävien ajoneuvojen esikuvaksi.
Seatilla on itse asiassa Euroopan ja Volkswagen-konsernin laajin maakaasuautojen valikoima.
Vuoden 2018 loppuun mennessä Seat esittelee myös maailman ainoan maa-/biokaasukäyttöisen SUV-mallin, Arona TGI:n.
Espanjassa maa-/biokaasukäyttöisten ajoneuvojen rekisteröinnit ovat jo kymmenkertaistuneet alkuvuoden aikana ja maan kaasuautomarkkina on maailman toiseksi suurin Italian jälkeen.
Seat myi vuoden 2018 ensimmäisellä neljänneksellä Espanjassa yli 900 kaasukäyttöistä autoa – lähes saman verran kuin koko vuonna 2017.
Vuoteen 2030 mennessä Espanjan kaduille ja teille odottaa odotetaan miljoonaa kaasukäyttöistä ajoneuvoa.
Lue lisää: http://www.Seat.fi/carworlds/kaasuhybridit/kaasuhybridit.html