Sähköistyminen etenee myös Mercedeksen raskaassa liikenteessä. Suomessa on jo koekäytössä kaksi täyssähköistä Fuso eCanter -autoa, ja kokemukset niistä ovat Vehon tiedotteen mukaan olleet erittäin lupaavia.
Auton toimintamatka latauksella on yli 100 kilometriä.
Täyssähköinen Mercedes-Benz eActros-malli esitellään Suomessa vuoden 2022 aikana. Mallin toimintamatka on yli 200 kilometriä ja hyötykuorma yhtä suuri kuin perinteisissä Actros-malleissa.
Suomeen ehtii tässä vuodessa vielä täyssähköinen Mercedes-Benz eEconic-malli, jonka sarjatuotanto käynnistyy tämän vuoden aikana.
Sen teknologia perustuu eActrokseen, ja auto on tarkoitettu erityisesti taajama- ja kaupunkiliikenteeseen esimerkiksi jätehuollon tehtävissä, todetaan tiedotteessa.