Päivän automainos: Peugeot 1977

Vuonna 1976 Peugeot markkinoi vuoden 1977 mallistoa muun muassa mukavuudella.

Peugeotin kuulu mukavuus on aktiivinen osa turvallisuutta.

Tieliikenneasetuksen mukaan auton kuljettaminen väsyneenä on rangaistava teko. Niin myös Peugeotin mielestä, sillä rasittunut kuljettaja on liikenteelle vaarallinen. Peugeot on omasta puolestaan pyrkinyt parantamaan liikenneturvallisuutta tekemällä autosta mukavan. Katso esimerkiksi kuvassa olevia Peugeot 504 GL:n istuimia. Uskallamme väittää, että monessa autossa ei ole näin mukavia istuimia.

Väsymättömään matkantekoon vaikuttavat myös kevytkäyttöinen ohjaus ja ergonomisesti sijoitetut hallintalaitteet. Olet varmaan kuullut puhuttavan ranskalaisen auton mukavuudesta. Peugeotin erinomaisen jousituksen ja alustarakenteen ansiosta kulku on tasaista ja miellyttävää huonoillakin teillä. Kaikki tämä merkitsee auton hallinnan helppoutta ja varmuutta, mikä vapauttaa ajajan huomion liikenteen tarkkailuun ja pienentää riskitilanteiden mahdollisuutta. Tätä Peugeot tarkoittaa ennakkoturvallisuudella.

Auton passiivinen turvallisuus joutuu koetukselle silloin, kun onnettomuus kaikesta huolimatta sattuu. Peugeot tehtaiden koeradoilla rikotaan vuosittain yli sata prototyyppiä ja sarjavalmisteista autoa, jotta pystyttäisiin kehittämään autosta yhä turvallisempi myös kolaritilanteissa. Tässä työssä Peugeot on pitkällä.

Peugeotilla on tarjottavana eniten vaihtoehtoja myös Sinulle joka haluat säästää ajokustannuksissa mutta et ajomukavuudessa.

Peugeotilla on autoja, jotka eivät kuluta tippaakaan bensaa, mutta jotka eivät ole tippaakaan vähemmän mukavia kuin muut Peugeotit. Diesel Peugeotit ovat saavuttaneet suuren suosion yksityisautoilussakin. Ammattimiehet, jotka laskevat markat tarkkaan, ovat jo pitkään havainneet dieselauton ylivoimaisen edullisuuden. Syykin on selvä – millä muulla luulisit ajavasi kilometrin 6,5* pennillä? Tämä on Peugeot 304 GLD:n polttoainekustannus DIN normikulutuksen mukaan. Käytännössä keskikulutus on usein vieläkin pienempi.
Peugeot dieselit: Peugeot 304 GLD ja GLD Break, Peugeot 504 LD, GLD, LD Farmari ja Familiale. *)Lokakuu -76.

Muistitko Peugeotin kalliiksi? Vertaapa hintojamme kilpailijoihin.

Pienin mallimme, neliovinen 104 painii samassa sarjassa kuin esimerkiksi kolmiovinen Ford Fiesta L, kolmiovinen Golf L ja kaksiovinen Datsun 120 Y.
Eniten myyty Peugeot, 504 on sekin edullinen luokassaan. Voit verrata 504 L:n hintaa vaikkapa koviin kilpailijoihimme, nelioviseen Saab 99:ään tai Volvo 244 L:ään.

Katso tästä muut Päivän automainokset.

Ennakkoturvallista Peugeot-vuotta 1977.

Peugeot bensiinimallit:
Peugeot 104, Peugeot 304 SL, GL ja GL Break, Peugeot 504 L, GL, TI, GL Break ja Familiale, Peugeot 604 SL.”

Mainos oli Tekniikan Maailmassa 24/1976.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //  

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here