Päivän museoauto: 1970-luvun Suomen merkittävin automalli

Lada 1200 oli 1970-luvun Suomen merkittävimmän automerkin perusmalli.

Päivän automainos: "Tipo. Tehty Euroopan ykköseksi."

Vuonna 1988 Fiat toi markkinoille Tipo-mallin. Se valittiin heti seuraavana vuonna Vuoden autoksi Euroopassa.

Päivän museoauto: Ruotsin kuningas Kustaa V on kulkenut samanlaisella Cadillacilla

Päivän museoautona on Woikosken automuseossa esillä oleva Cadillac Fleetwood Long Wheelbase 1938.

Päivän automainos: 4 kappaletta kuvan vaunua hintaan Smk. 4850:-

Automobiles Darracq S.A. oli ranskalainen autoja ja moottoreita valmistanut yhtiö, jonka Alexandre Darracq perusti vuonna 1896.

Päivän museoauto: General Motorsin vastine Ford Caprille

Opel Manta oli General Motorsin vastine Fordin Caprille.

Päivän automainos: "Automobiilejä kaikkiin erilaisiin käytäntöihin myy parhaiten ja halvimmalla S. Nikolajeff J:r"

Tällä kertaa palaamme ajassa taaksepäin yli 110 vuotta aina aprillipäivään 1907.

Päivän museoauto: "Todennäköisesti Suomen menestyksekkäin kilpa-auto kautta aikojen"

Tällä kertaa Päivän museoautoksi valittiin kunnon kilpa-auto vuodelta 1932.

Päivän museoauto: Vaimon kehotuksesta hankittu IFA F8 1955

Kuvan IFA F8 1955 kuului Woikosken kemistille ja aikansa nerolle, Tor Erik Bremerille, joka hankki auton vaimonsa kehotuksesta.

Päivän automainos: Fiat Zero – varustettu irroitettavilla pyörillä

Vuonna 1913 oli Suomen Urheilulehdessä mainos Fiat Zero -autosta. Malli tunnetaan myös nimellä Fiat 12/15.

Päivän museoauto: Tämä Mercedes-Benz 230 ei ollut natsien käytössä

Woikosken automuseossa on esillä vuosimallia 1937 oleva Mercedes-Benz 230.

Hyvä kysymys!