Neste kannustaa ilmoittamaan huonoista teistä

Kuva: CvB.

Neste aloittaa kevään saapuessa kampanjan turvallisemman kotimaan matkailun puolesta. Kampanjassa kannustetaan kiinnittämään huomiota teiden kuntoon ympäri Suomea.

Liikenneviraston tienkäyttäjätyytyväisyystutkimuksen 2018 mukaan suomalaiset ovat entistä tyytymättömämpiä teiden kuntoon.

Tyytymättömien tiellä liikkujien osuus on kasvanut muutamalla prosentilla kahden vuoden aikana lähes 40 prosenttiin.

Roudan sulaessa tievauriot ovat myös monelle tuttu keväinen ilmiö. Liikenneviraston tutkimuksen mukaan 81 % yksityisautoilijoista ja 90 % ammattikuljettajista mainitsee päällystevauriot liikkumista haittaaviksi tekijöiksi Suomen teillä.

– Turvallisuus on arvoistamme tärkeimpiä ja haluamme, että kaikki pääsevät turvallisesti määränpäähänsä. Siksi kampanjoimme säännöllisesti liikenneturvallisuuden puolesta. Nyt keväällä päällystevauriot ovat sellainen ajankohtainen ongelma, johon halusimme tarttua, kertoo markkinointipäällikkö Tytti Stranding Nesteeltä.

– Kampanjamme haastaa ihmiset näkemään ongelman uudesta näkökulmasta, tien pinnasta käsin. Tämä antaa uuden näkökulman kuoppaisiin teihin ja jokakeväiseen ongelmaan. Osana kampanjaa pyrimme myös lisäämään ihmisten tietoisuutta Väyläviraston Palauteväylä-kanavasta, jotta tieto kunnossapitotarpeista löytää oikeaan osoitteeseen, Stranding jatkaa.

Kotimaan kanjonit -kampanja kutsuu suomalaiset jakamaan omat huonoimmat matkavinkkinsä maanteiden kuopista ja rei’istä eli kotimaan kanjoneista.

Neste lahjoittaa jokaisesta nimetystä päällystevauriosta 1 euron liikenneturvallisuustyöhön turvallisemman kotimaan matkailun puolesta. Lahjoituksen kohde päätetään osana kampanjaa toukokuun aikana ja ilmoitetaan kampanjasivustolla.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here