Nelivetoisen, täyssähköisen Volkswagen ID.4 GTX -mallin myynti alkoi tänään

Volkswagenin ensimmäisen täyssähköisen, MEB-alustarakenteelle valmistetun, nelivetoisen ja kahdella sähkömoottorilla varustetun SUV-mallin maailmanensi-iltaa vietettiin 28.4.2021.

Uuden Volkswagen ID.4 GTX:n ennakkomyynti alkaa Suomessa vain viikko ensiesittelyn jälkeen.

Nelivetoinen Volkswagen ID.4 GTX saapuu Suomeen lanseerausvaiheessa kolmena varusteluversiona: Volkswagen ID.4 GTX, ID.4 GTX Business ja ID.4 GTX Business Max. Volkswagen ID.4 GTX -mallin hinnat alkavat 54 495 eurosta (Volkswagen ID.4 GTX Dual Motor AWD 220 kW (299 hv) akku 77 kWh).

Suomen varustelutasot

Suomessa Volkswagen ID.4 GTX -mallin vakiovarustelu on muokattu vastaamaan suomalaisten asiakkaiden tarpeita ja toiveita.

Vakiovarusteisiin kuuluvat mm. lämpöpumppu, lämmitettävä nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, mukautuva vakionopeudensäädin ja ympäristönvalvontajärjestelmä hätäjarrutustoiminnolla, IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot ja 3D-led-takavalot dynaamisilla vilkuilla, digitaalinen mittaristo, Discover Pro navigointilaite 10 tuuman kosketusnäytöllä, langaton älypuhelinliitäntä, kaistanpitoavustin, täysautomaattinen 2-alueinen ilmastointilaite, lämmitettävä tuulilasi, pysäköintitutkat edessä ja takana, 20 tuuman kevytmetallivanteet sekä 4 kpl:tta USB C -pistoketta.

Kuva: Volkswagen.

Lisäksi mukana tulee latauskaapeli suko-pistokkeella (Mode 2) sekä julkisiin latauslaitteisiin sopiva Mode 3 (Type 2) -kaapeli.

Lisäksi ID.4 GTX -mallin vakiovarusteluun kuuluvat lisäksi mm. seuraavat varusteet: Ambiente-valaistus ohjaamossa (30 eri väriä), erityinen GTX-verhoilu etuistuimissa, keskikonsolissa kannellinen valaistu säilytystila, läpilastausmahdollisuus takana, metalliväri ja mustaksi maalattu ulkokatto, sähköisesti koria vasten taittuvat ulkopeilit sekä älypuhelimen ulkoinen antenniliitäntä ja langaton lataus.

Kaikkiin Volkswagen ID.4 GTX –malleihin tulee saataville kuusi ulkovärivaihtoehtoa.

Kilpailukykyisesti hinnoiteltujen Volkswagen ID.4 GTX Business ja Business Max -varustelutasojen myötä vakiona tulee lisäksi kuljettajaa avustavia järjestelmiä kuten Travel Assist -järjestelmä, hätätilanneavustin, kaistanvaihtoavustin ja ympäristön tarkkailujärjestelmä ja peruutuskamera sekä sähkötoiminen takaluukku.

Lisävarusteena saatavilla ovat mm. sähköisesti esiin vapautettava vetokoukku, panoraamakatto sähköisellä kaihtimella ja urheilullinen alusta (madallettu noin 15 mm) sekä Infotainment Plus -paketti, joka sisältää Discover Pro Max -navigointilaitteen, 12 tuuman kosketusnäytön ja tuulilasinäytön.

CO2-neutraali tuotanto

Volkswagen ID.4 GTX on Volkswagenin kolmas malli, joka tuotetaan CO2-neutraalisti läpi koko tuotantoketjun ja toimitetaan asiakkaalle täysin CO2-neutraalina.

Vääjäämättömät päästöt tuotannossa kompensoidaan erilaisten ympäristöprojektien avulla. Volkswagen ID.4 GTX:t valmistetaan Zwickaun tehtaalla.

Kuva: Volkswagen.

Volkswagen ID.4. GTX on Volkswagenin ensimmäinen nelivetoinen kahdella sähkömoottorilla varustettu SUV-malli, joka on rakennettu MEB-alustarakenteelle.
Volkswagen ID.4 GTX -mallit on varustettu 77 kWh:n akulla (nettokapasiteetti). Akku on valmistettu 12 moduulista, jossa kussakin on 24 pussikennoa ja kokonaisuudessaan akku painaa 486 kg.

Volkswagen ID.4 GTX-mallien sähkömoottori tuottaa tehoa 220 kW (299 hv)* ja maksimivääntö on 460 Nm. Se kiihtyy 0–100 km/h 6,2 sekunnissa ja saavuttaa huippunopeuden 180 km/h. ID.4 GTX:n toimintamatka on jopa 475 kilometriä (WLTP).

Ensimmäiset autot kesällä Suomeen

Volkswagen ID.4 GTX:ssä on erittäin nopea latauskapasiteetti, sillä 125 kW:n latausteholla toimintamatkaa tulee lisää 300 kilometriä vain 30 minuutissa.

Volkswagen turvaa myös akun pitkäikäisyyden ja tarjoaa akulle takuun aina 8 vuoteen tai 160 000 kilometriin saakka.

Luvuilla ilmaistuna ID.4 GTX on 4 582 mm pitkä, 1 852 mm leveä, 1 616 mm korkea ja akseliväli on 2 765 mm.

Nelivetoisen Volkswagen ID.4 GTX:n vetomassa on 1 200/750 kg (jarrullinen/jarruton) ja sen maavara on 17 cm.

Tavaratilan koko on 543 litraa, takaistuimet taitettuna jopa 1 575 litraa.
Volkswagen ID.4 GTX yhdistää myös nelivedon ja SUV-ominaisuudet edistykselliseen aerodynamiikkaan, ilmanvastuskertoimen ollessa vain 0,29.

Ensimmäiset uudet Volkswagen ID.4 GTX -mallit saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille kesän aikana ja asiakasautojen toimitukset alkavat syksyllä 2021.

Volkswagen ID.4 GTX:n ennakkohinnasto ja lisävarustehinnasto: http://bit.ly/VolkswagenID4GTXHinnastojaLisävarustehinnasto

Katso tästä muut ID.4 GTX -jutut.

* Maksimisähköteho 220 kW: Maksimiteho, joka on käytettävissä enintään 30 sekunnin ajan, laskettuna UN GTR -säännön nro 21 mukaan. Yksittäisissä ajotilanteissa käytettävissä olevaan tehoon vaikuttavat monet tekijät, kuten ympäristön lämpötila sekä korkeajänniteakun varaustila, lämpötila, kunto tai ikä. Erityisesti maksimitehon saaminen käyttöön edellyttää, että korkeajänniteakun lämpötila on 23–50 °C ja varaustila yli 88 %. Poikkeamat erityisesti edellä mainituista arvoista voivat johtaa tehon laskemiseen niin, ettei maksimiteho ole käytettävissä. Seisontailmastoinnin käytöllä voi epäsuorasti vaikuttaa akun lämpötilaan tietyssä määrin, ja esimerkiksi akkuvarauksen ylärajaa voi säätää autosta. Tietyllä hetkellä käytettävissä oleva teho näkyy auton tehonäytössä. Korkeajänniteakun optimaalisen ylläpidon kannalta suositeltava akkuvarauksen yläraja on 80 % (pitempien matkojen yhteydessä 100 %).

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

 

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!