Yhdeksäs peräkkäinen ennätysvuosi nosti Mercedes-Benzin myynnin lähes 2,34 miljoonaan autoon, kun asiakkaille toimitettiin kaikkiaan 2 339 562 uutta Mercedes-Benziä.
Myynti kasvoi edellisvuodesta 1,3 prosenttia, mikä oli ennätystulos erittäin haastavassa kilpailutilanteessa.
Mercedes-Benzin kysyntä kasvoi tärkeimmillä myyntialueilla Kiinassa, Saksassa ja Yhdysvalloissa.
Neljännellä vuosineljänneksellä lokakuusta joulukuuhun ylitettiin uusi merkkipaalu, kun asiakkaille toimitettiin kaikkiaan 614 319 uutta tähtikeulaista autoa.
Kysyntä kasvoi edellisvuodesta 3,2 prosenttia ja ylitti ensi kertaa 600 000 auton rajan.
Kasvua siivittivät viime vuonna esitellyt kymmenen uutta tai uudistettua Mercedes-mallia sekä erityisesti kompaktiluokka ja SUV-mallisto.
– Vuosi 2019 oli erityisen haasteellinen autoteollisuudelle, ja koko alan muutos jatkuu vahvasti myös parin seuraavan vuoden aikana, Daimler AG:n pääjohtaja Ola Källenius toteaa.
Suomen ja Saksan lisäksi Mercedes-Benz oli vuoden myydyin premium-merkki muun muassa Isossa-Britanniassa, Ranskassa, Espanjassa, Sveitsissä, Puolassa, Japanissa, Australiassa sekä Kanadassa.
Vuonna 2019 Mercedes-Benzin toimitukset lisääntyivät Euroopassa 0,4 prosenttia 937 881 autoon.
Aasian-Tyynenmeren alueella asiakkaille toimitettiin ennätykselliset 977 922 uutta Mercedes-Benziä (+3,7 %).
Kiina oli tähtimerkin suurin yksittäinen markkina-alue 693 443 henkilöautolla ja 6,2 prosentin kasvuluvuilla.
Kolme neljästä näistä autoista oli paikallista tuotantoa.
NAFTA-maiden yhteenlasketut toimitukset olivat 372 144 autoa, joista suurin osa eli 316 094 kappaletta myytiin Yhdysvalloissa.