Sähköajoneuvojen pikalatausratkaisujen valmistaja Kempower tuo markkinoille uuden, nestejäähdytteisen version Kempower S-Series -lataussatelliitistaan.
Nestejäähdytteinen lataussatelliitti on ihanteellinen raskaiden ajoneuvojen, kuten täyssähkörekkojen lataukseen, sillä rekat vaativat korkeampaa lataustehoa kuin sähköiset henkilöautot.
Kempowerin nestejäähdytteisen lataussatelliitin on mahdollista tuottaa 400 kilowattia jatkuvaa lataustehoa, mikä on korkeampi latausteho kuin vallitseva markkinastandardi.
Raskaan liikenteen hiilidioksidipäästöjen vähentäminen on ratkaisevassa osassa kansainvälisten nollapäästötavoitteiden kannalta. Euroopan unionissa rekat ja bussit tuottavat tällä hetkellä noin 25 prosenttia maantieliikenteen hiilidioksidipäästöistä ja noin 6 prosenttia alueen kokonaispäästöistä.
Yhdysvalloissa keskiraskaiden ja raskaiden ajoneuvojen osuus maantieliikenteen kokonaispäästöistä on noin 29 prosenttia ja noin 7 prosenttia maan kokonaispäästöistä, vaikka niiden osuus on alle 5 prosenttia kaikista maanteillä kulkevista ajoneuvoista.
Vaikka raskaan liikenteen sähköistämisen vauhti kiihtyy, päästöt jatkavat nousuaan, sillä teillä kulkevan tavaraliikenteen määrä kasvaa.
Kempowerin uuden nestejäähdytteisen lataussatelliitin muotoilu on jatkoa olemassa olevalle Kempower S-Series -lataussatelliittijärjestelmälle. Uudessa satelliitissa perinteiset ilmajäähdytteiset kaapelit on korvattu nestejäähdytteisillä kaapeleilla.
Nestejäähdytteinen lataussatelliitti sisältää tutun Kempowerin käyttöliittymän.
Uuden nestejäähdytteisen lataussatelliitin tarjoama 400 kilowatin jatkuva teho mahdollistaa raskaiden ajoneuvojen nopeamman latauksen korkeammalla teholla ja poistaa jälleen yhden esteen tiellä kohti raskaiden ajoneuvojen laajempaa sähköistymistä.
– Tuotetta kehittäessämme olemme nojanneet Kemppi Groupin 70 vuoden hitsauskokemukseen ja asiantuntemukseen hitsauskaapeleiden jäähdyttämisestä. Tämä kokemus takaa tuotteen korkean laadun ja turvallisuuden. Asiakkaan on mahdollista käyttää neste- ja ilmajäähdytteisiä lataussatelliitteja eri järjestelmissä tai yhdistää ne samaan latausjärjestelmään. Tehoa voidaan allokoida dynaamisesti eri lataussatelliiteille, ja näin myös investoinnin kustannuksia voidaan optimoida vastaamaan todellista lataustarvetta eri hetkinä. Teknologiamme mahdollistaa myös lataustehon priorisoinnin dynaamisesti nestejäähdytteisille satelliiteille, jotta niillä lataavat ajoneuvot saavat aina täyden tehon, vaikka muillakin satelliiteilla olisi lataus käynnissä, kuvaa Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.
Kempower esittelee uuden nestejäähdytteisen Kempower S-Series -lataussatelliittijärjestelmänsä Norjassa EVS 35 -tapahtumassa 11.–15. kesäkuuta. Tapahtuma on maailman suurin sähköiseen liikenteeseen keskittyvä tapahtuma.
Nestejäähdytteinen Kempower S-Series -lataussatelliitti tulee myöhemmin saataville maailmanlaajuisesti, ja toimitusten odotetaan alkavan vuoden 2022 kolmannella neljänneksellä.
// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //