Goodyearin uudella valmistusprosessilla nopeutetaaan renkaiden valmistusta

Goodyear Tire & Rubber Company on nyt virallisesti avannut uuden tuotantolaitoksensa Dudelangessa Luxemburgissa, uuden tuotelaitoksen teollisuus 4.0 digitaaliseen valmistusprosessiin on investoitu 77 miljoonaa dollaria, todetaan Goodyearin tiedotteessa.

Uusi laitos on ensimmäinen laatuaan Goodyearille. Se tarjoaa mahdollisuuksia oppia, testata ja kehittää teknologiaa samalla, kun tuotantokapasiteetti kasvaa edelleen.

Laitoksen uusi prosessi keskittyy vanneläpimitaltaan suurten ultra-high performance (UHP)- ja ultra-ultra-high performance (UUHP) -luokan renkaiden pienerätuotantoon. Sen ansiosta Goodyear voi valmistaa renkaita neljä kertaa nopeammin kuin tavanomaisella tuotantosyklillä.

Goodyearin insinöörien kehittämä prosessi ennakoi rengasteollisuuden lisääntyvää monimutkaisuutta ja vastaa siihen. Ensiasennustarvikkeiden valmistajat keskittyvät yhä vahvemmin vanneläpimitaltaan suuriin renkaisiin.

Kuluttajien saatavilla on valtavasti erilaisia automalleja ja malliversioita. Tämä lisää tarvetta kehittää ja tuottaa tehokkaasti laadukkaita UUHP-renkaita pieninä erinä kysynnän mukaan vaihtorengas- ja ensiasennusasiakkaille.

Uusi teknologia vaatii uutta osaamista, ja tähän mennessä Goodyear on palkannut laitokseen 90 työntekijää ja rekrytoi tulevina kuukausina vielä 20 sähkömekaniikan insinööriä. Goodyear on investoinnut myös koulutusohjelmiin, joilla kehitetään osaamista, jotta nykyiset työntekijät voivat suorittaa uusia ja innovatiivisia valmistusprosesseja.

Uusi laitos on nyt käytössä, ja 5. toukokuuta pidetyt viralliset avajaiset olivat tärkeä etappi matkalla kohti täyttä kapasiteettia.

Mikä uusi prosessi on?

Uudella prosessilla Goodyear voi tuottaa renkaita neljä kertaa nopeammin kuin tavanomaisella tuotantosyklillä. Uudessa prosessissa komponentit muotoillaan ja kuumasivellään renkaan valmistuskoneessa. Toisin sanoen se on 3D-tulostuksen
versio rengasteollisuudelle.

Tuotanto on nopeaa uusien digitaalisten prosessien ansiosta, joihin sisältyy pitkälle automatisoituja, toisiinsa yhdistettyjä työasemia, joissa käytetään lisäarvoa tuovia valmistusteknologioita.

Prosessi on täysin automatisoitu ja erittäin tarkka. Se tehostaa myöhemmin massatuotantoon siirtyvien uusien tuotteiden teollistamisprosessia.

Tämän lisäksi Goodyear asentaa uusia virtuaalitoimintoja Luxemburgin Colmar-Bergissä sijaitsevaan innovaatiokeskukseensa. Nämä yhdessä ovat keskeinen askel tuotekehityksen kiertoajan nopeuttamisessa.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here