Caravanlandia Oy kertoo saavuttaneensa Great Place to Work -sertifikaatin erinomaisilla arvosanoilla sekä jatkavansa suurimpana käytettyjen matkailuajoneuvojen kauppiaana myös 2024.
Caravanlandia Oy:lle on myönnetty ensimmäisenä suomalaisena matkailuajoneuvokauppana Great Place to Work -sertifikaatti.
Sertifikaatti on kansallisesti ja maailmanlaajuisesti tunnettu ja myönnetään yritysten hyvästä työntekijäkokemuksesta. Tunnustuksen saavuttaminen edellyttää, että työntekijät viihtyvät töissä erittäin hyvin. Tunnustus on luotettava ja perustuu puhtaasti työntekijöiden vastauksiin. Jos kyselystä saa tarpeeksi korkeat pisteet, myönnetään yritykselle Great Place to Work -sertifikaatti.
“Kaksi kertaa vuodessa tekemämme oma henkilöstöntyytyväisyys-kysely, on antanut meille tärkeää tietoa työntekijäkokemuksen kehittämiseksi jo vuosien ajan. Great Place to Work-tutkimuksen avulla halusimme päästä vertailemaan työntekijäkokemustamme muihin sekä löytää uusia kehittämisen kohteita. Iloksemme saimme huomata, että olemme onnistuneet luomaan työympäristön, jossa tasa-arvoisuus, sitoutuminen, yhteishenki ja muista välittäminen korostuu. Kaikkien väittämien keskiarvo oli ylpeyttä herättävä 92 %/100 %. Tämä tulos olisi viime vuoden kyselyssä ollut muihin yrityksiin verrattuna aivan kärjessä. Tämän vuoden tulokset kaikkien siihen osallistuneiden yritysten osalta julkaistaan alkuvuodesta 2025. Aina löytyy kehitettävää, mutta tulos kertoo siitä, että olemme oikealla tiellä ja olemme onnistuneet rakentamaan Caravanlandian yrityskulttuurista ja henkilöstöstä aidon kilpailuedun” ,kertoo Caravanlandian toimitusjohtaja Mikko Sinisalo.
Viisi osa-aluetta
- Tiimi 98 %: Sisäinen ylpeys saavutuksista ja halukkuus panostaa tiimin hyväksi
- Osaaminen 97 %: Johdon kyvykkyys johtajuuteen ja ihmisten johtamiseen
- Sitoutuminen 95 %: Missä määrin henkilöstö on sitoutunut työhönsä
- Ystävällisyys 95 %: Missä määrin työympäristö koetaan ystävälliseksi ja miellyttäväksi
- Tasa-arvoisuus 94 %: Työntekijöiden kokemus siitä missä määrin johto edistää osallistavaa tekemistä, välttää syrjintää ja käsittelee haasteita oikeudenmukaisesti
Kaikkien väittämien keskiarvo 92 %
Ennätyksellinen tilikausi
Hyvinvoiva ja sitoutunut henkilöstö näkyy myös tekemisen tasossa. Caravanlandian tilikausi on ollut ennätyksellinen ja liikevaihto on tilikauden alusta toukokuun loppuun verrattuna noussut +57%.
Caravanlandia on vahvistanut asemaansa Suomen suurimpana käytettyjen matkailuajoneuvojen kauppiaana ollen jokaisena kuukautena sekä kumulatiivisesti vahvasti ykkössijalla. Myös suosittelu kaupanteon jälkeen on ollut NPS 76 (k.a. 9,1/10) vuoden alusta mitattuna.
”Meidän upea henkilökunta on onnistunut luomaan työyhteisön, jossa asiat halutaan tehdä vahvalla ammattiylpeydellä ja toisia kannustetaan sekä autetaan. Todella suuri kiitos kaikille caravanlandialaisille heidän panoksestaan tämän kasvun mahdollistajina!”, jatkaa Sinisalo.
Perinteisesti mielikuva matkailuajoneuvokaupasta on voinut olla hieman vanhanaikainen, jopa tunkkainen ja että hyvää palvelua on ollut vaikea saada. Caravanlandia on onnistunut toimimaan toisin ja jo rekrytoinneista lähtien kiinnitetään huomiota oikeanlaiseen palveluhenkiseen asenteeseen.
“Haemme meille ensisijaisesti hyvällä asenteella olevia työntekijöitä, joilla on kunnianhimoa menestyä työssään ja jotka arvostavat meidän matalaa hierarkiaamme ja tekemisen meininkiä. Meillä on etenkin kesällä töissä paljon nuoria, joten meillä on myös yhteiskunnallinen vastuu toimia vastuullisena ja reiluna työnantajana, sillä olemme monelle ensimmäinen kokemus työelämästä”, kertoo Sinisalo.
Caravanlandialla työskentelee yli 50 henkilöä Kokkolan ja Lempäälän toimipisteissä. Työtehtäviä on niin huollossa, myynnissä, autopesussa, ajoneuvojen kuvauksessa, ajojen järjestelyssä, huollon töiden vastaanotossa jne.
”Viimeisen vuoden aikana olemme palkanneet noin 10 vakituista työntekijää ja vähintään saman verran tuntityöläisiä ja rekrytoinneissa on onnistuttu erinomaisesti”, iloitsee Sinisalo.
Henkilökunnalle tulokset eivät tulleet yllätyksenä.
”Kyllähän sen jokapäiväisessä työssä huomaa, että vaikka kiirettä ja vauhtia on, niin silti ollaan aina valmiina auttamaan kaveria, jotta asiakkaiden toiveet saadaan täytettyä. Myyjien keskuudessa tosi hyvä fiilis päällä ja näkyyhän se luvuissakin”, hehkuttaa Kokkolan myymälän myyntipäällikkö Eerik Koskelo.
Caravanlandia Oy on vuonna 2005 perustettu matkailuajoneuvojen myyntiin ja huoltoon keskittynyt yritys. Toimipisteet sijaitsevat Kokkolassa ja Lempäälässä. Yritys työllistää yli 50 koko- ja osa-aikaista työntekijää. Edustuksiin kuuluu Hymer, Dethleffs, Bürstner, Sunlight, Kabe ja Adria matkailuautot ja -vaunut. Vuoden 2023 tilikauden liikevaihto oli 47,7 M€. Kuluvalle tilikaudelle liikevaihto ennuste on 62 M€.
Lue myös
Bassadone Automotive Nordic on yksi Suomen Parhaista Työpaikoista
Veho Group hyvässä vauhdissa kohti kunnianhimoisia hiilineutraaliustavoitteita