Volvo Trucksilta kaupunkikuljetuksiin suunniteltu sähköauto

Volvon akkusähkökäyttöinen keskiraskas kuorma-auto – Volvo FL Electric – tulee nyt saataville malliston kevyimpänä 14 tonnin versiona uudistetulla akkuvalikoimalla. Tämä tekee siitä ihanteellisen kuljetusvälineen kaupunkiympäristöön.

Volvo FL -keskiraskas kuorma-auto oli yksi Volvon ensimmäisistä malleista, joka tarjottiin täyssähköisellä voimansiirrolla, ja siitä lähtien monet kuljetusyritykset ovat ottaneet sen käyttöönsä. Sen kompaktit mitat sopivat erinomaisesti ahtaille kaupunkikaduille ja ovelta ovelle -toimituksiin, ja sähköinen voimalinja pitää melutason alhaisena sekä pakokaasupäästöt nollassa.

Samaan aikaan kun Volvo laajentaa sähkökuorma-autotarjontaansa kattamaan yhä useampia kuljetussegmenttejä, tämä uusi Volvo FL Electric -malli 14 tonnin kokonaispainolla on malliston kevyin vaihtoehto kokonaismassan ja asennetun akkukapasiteetin suhteen.

Volvo FL Electricin uusi versio on saatavilla useilla akseliväleillä, akselikonfiguraatioilla ja akkukokoonpanoilla, jotta jokainen asiakas voi räätälöidä kuorma-autonsa tarpeiden mukaan.

Akkujen muoto ja sijoittelu varmistavat, etteivät ne häiritse rungon päällirakenteiden asennuksia. Lisäksi uusi Volvo FL Electric -versio on entistä ketterämpi, sillä ajoneuvon leveys voi olla jopa 2,4 metriä.

Uudet akut ovat saatavilla useissa Volvon sähkökuorma-automalleissa – aina uudesta 14 tonnin FL Electricistä sekä 16- ja 18-tonnisista FL Electriceistä Volvo FE Electric -versioihin asti, joiden kokonaispaino on jopa 26 tonnia.

Volvon FL- ja FE-sähkökuorma-automallien sähköversiot ovat olleet markkinoilla vuodesta 2019 lähtien ja niitä myydään useilla markkinoilla Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa, Aasiassa ja Australiassa.

Volvolla on kahdeksan akkukäyttöistä sähkökuorma-automallia tuotannossa, ja yhtiö on myynyt yli 5 700 sähkökuorma-autoa maailmanlaajuisesti.

Faktatiedot:

  • 14 tonnin Volvo FL Electricin toimintamatka on jopa noin 200 km riippuen kuormasta, ajotavasta, ympäristön lämpötilasta ja muista tekijöistä
  • Käytettävissä oleva akkukapasiteetti 145 kWh
  • Sähkömoottorin teho 180 kW
  • Maavara 240 mm 14 tonnin kuorma-autossa
  • Akselivälit vaihtelevat 3800 mm:stä 6500 mm:iin
  • DC-lataus 20–80 % kestää noin 1,28 tuntia kahdeksalla akkuyksiköllä
  • Uuden 14-tonnin Volvo FL Electricin tuotanto alkaa vuoden 2026 jälkipuoliskolla

Lue muita juttuja Volvo Trucksista.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän