Volvo Trucks yhdistää digitaaliset ja etäyhteyksiä hyödyntävät palvelut yhteen käyttöliittymään

Volvo

21.7.2018 11.25

Volvo Connect on Volvo Trucksin uusi asiakasportaali, joka toimii digitaalisten palveluiden ja toimintojen keskitettynä käyttöliittymänä.

Portaali mahdollistaa digitalisaation ja etäyhteyksien tarjoamien etujen koko potentiaalin hyödyntämisen.

Kuorma-autojen omistajat ja kuljetusyritykset pyrkivät parantamaan tuottavuutta ja tehokkuutta telematiikkaa ja digitaalisia palveluita hyödyntämällä. Samalla kuitenkin erilaisten järjestelmien ja käyttöliittymien määrä kasvaa.

Volvo Connectin myötä digitaaliset ja etäyhteyksiä hyödyntävät palvelut viedään yhden käyttäjäystävällisen portaalin alle.

Volvo Connect julkistetaan syyskuussa 2018, ja sitä päivitetään ja laajennetaan säännöllisesti tulevina vuosina.

Uusi pilvipalvelu kuljetusyrityksille, joissa on erimerkkisiä ajoneuvoja

Volvo Trucks lanseeraa Volvo Connectin yhteydessä myös uuden Data Access ‑palvelun, jonka ansiosta ajoneuvodataa voidaan tallentaa ja käyttää pilvipalvelun välityksellä rFMS (Remote FMS standard) ‑standardin välityksellä.

Näin data voidaan integroida asiakkaiden nykyisiin järjestelmiin ja asiakkaat voivat hyödyntää ajoneuvodataa. Tästä on hyötyä kuljetusyrityksille, joiden kalustossa on erimerkkisiä ja ‑mallisia ajoneuvoja.

Volvo Trucks lanseeraa myös muita digitaalisia palveluita, kuten Safety Service- ja Vehicle Status ‑palvelut.

Safety Service ‑palvelun avulla asiakas voi tarkkailla ajotottumusten turvallisuutta sekä ajoneuvon aktiivisten turvallisuusjärjestelmien hyötyjä.

Vehicle Status ‑palvelu puolestaan seuraa ajoneuvon tärkeiden osien toimintaa ja auttaa tunnistamaan potentiaalisia vikoja, jotka on korjattavat viipymättä tai seuraavalla huoltokerralla.

Volvo Connect ja siellä oleva sisältö lanseerataan eri markkina-alueilla eri aikoina.

Volvo Connect ‑asiakasportaali

Digitaaliset palvelut ja etäyhteyspalvelut yhdistetään yhden Volvo Connect ‑käyttöliittymän alaisuuteen.

Tämä helpottaa sellaisten tietojen, uutisten ja toimintojen käyttämistä, jotka ovat päivittäisten liiketoimintojen tehokkuuden kannalta ehdottoman tärkeitä.

Esimerkkejä portaaliin tulevista toiminnoista:

  • Dynafleet: Volvo Trucksin kuljetusten tietojärjestelmän päivitetty versio.
  • Service Planning: sovellus, josta asiakas voi katsoa suunniteltuihin huoltoihin ja ylläpitoon liittyviä tietoja.
  • Data Access: uusi palvelu, jonka ansiosta ajoneuvodataa voidaan tallentaa ja käyttää pilvipalvelun välityksellä. Integroitavissa asiakkaan omiin järjestelmiin kuorma-auton merkkiin tai malliin katsomatta.
  • Safety Service: sovellus, joka on suunniteltu tarkkailemaan ja tunnistamaan tärkeitä turvallisuusindikaattoreita, kuten kovia jarrutuksia ja turvavyön käyttöä. Tietoja voidaan hyödyntää kuljettajakoulutuksessa.
  • Vehicle Status: palvelu, jolla seurataan ajoneuvon tärkeitä komponentteja ja tunnistetaan potentiaalisia joko heti tai seuraavan huollon yhteydessä korjattavia vikoja.
  • Asset Management: kaluston (ja muiden tietojen) yleiskatsaus.
  • Workshop History: korjaushistorian yleiskatsaus ja tietoja siitä, mitä millekin ajoneuvolle on tehty Volvo korjaamolla.

 

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here