Autokauppojen kilpailutuspalvelu, Biildiil, lanseeraa toimintansa kuluttajille Suomessa huhtikuun alussa.
Kuluttajilla on mahdollisuus kilpailuttaa autoalan toimijat keskitetysti yhden palvelun kautta. Palvelun kautta voi kilpailuttaa sekä uusia, käytettyjä että tuontiautoja ja halutessaan tarjota omaa käytettyä autoa liikkeille vaihdossa, todetaan yhtiön tiedotteessa.
Biildiil-palvelun perustaja on entinen ohjelmistoalan yrittäjä Ilari Laaksonen, joka lähtee ennakkoluulottomasti tuomaan alan ulkopuolista näkemystä perinteiseen autoalaan.
– Idea syntyi omasta turhautumisesta. Seuraan autoalaa aktiivisesti ja sytyn upeista autoista helposti. Vuosien varrella olen saanut tuskastua useamman kerran siihen, kuinka hidasta ja hankalaa ostamisesta on tullut kun mieleinen auto on jo päätetty. Siinä vaiheessa haluaisin vain tietää, mistä saan haluamani auton parhaaseen mahdolliseen hintaan. Tähän en ole löytänyt Suomesta yhtään toimivaa palvelua.
Samalla idealla toimivia konsepteja pyörii jo maailmalla.
Verkkopalvelut ovat jo tällä hetkellä luonnollinen jatkumo kivijalkaliikkeissä asioimiseen.
Biildiilin tarkoitus ei ole kilpailla jo paikkansa vakiinnuttaneita nettikatalogeja tai autokauppoja vastaan vaan pikemminkin täydentää kuluttajille suunnattua autoalan palveluiden tarjontaa, sanotaan tiedotteessa.