Toyota on edelleen maailman arvokkain autobrändi, Tesla ohitti Porschen ja Land Roverin

Clas von Bell

6.6.2017 09.35

Toyota on edelleen maailman arvokkain autobrändi, toteaa Automotive News Europe -lehti. Toyota on sijalla 30 kaikkien brändien listassa.

Tieto perustuu Kantar Millard Brown -tutkimuslaitoksen selvitykseen.

Toyotan perässä tulevat BMW ja Mercedes-Benz. Suurin nousija on Tesla, joka on noussut sijalle 8. Viime vuonna Tesla oli sijalla 10.

Kärkikolmikosta vain Mercedes-Benzin arvo nousi edelliseen vuoteen verrattuna. Nousu oli 4 prosenttia. Toyota arvo on laskenut 3 prosenttia ja BMW:n 8 prosenttia.

Seuraavina tulevat Ford (+0 %), Honda (-8 %), Nissan (-1 %), Audi (-1 %), Tesla (+32 %), Land Rover (+17 %) ja Porsche +16 %).

Toyotan arvo on 28,7 miljardia dollaria ja BMW:n 24,6 miljardia dollaria. Mercedes-Benzin arvo on 23,5 miljardia dollaria.

Selvitystä on tehty 12 vuotta ja Toyota on ollut kärjessä kymmenen vuotta, todetaan Automotive News Europen jutussa.

Kaikkein arvokkain brändi on Google. Arvo kasvoi 7 prosenttia ja on nyt Kantar Millard Brownin mukaan 245,6 miljardia dollaria.

Maailman arvokkaimmat autobrändit 2017

1. Toyota 28,7 mrd. $ (30) -3
2. BMW 24,6 mrd. $ (35) -8
3. Mercedes-Benz 23,5 mrd. $ (40) +4
4. Ford 13,1 mrd. $ (83) 0
5. Honda 12,2 mrd. $ (91) -8
6. Nissan 11,3 mrd. $ (100)-1
7. Audi 9,4 mrd. $ (*) -1
8. Tesla 5,9 mrd. $ (*) +32
9. Land Rover 5,5 mrd. $ (*) +17
10. Porsche 5,1 mrd. $ (*) +16

Sulussa oleva luku ilmaisee sijoitusta sadan arvokkaimman brändin listassa.

(*) Ei mukana sadan arvokkaimman brändin listassa
Lähde: Automotive News Europa / Kantar Millward Brown

 

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here