Siirtyessään täyssähköiseksi uusi Mercedes-Benz GLC on kasvanut nykyiseen ladattavaan hybridiin verrattuna selvästi. Kokonaispituus on nyt 4 845 mm, eli 125 mm enemmän kuin aiemmin.
Akseliväli on pidentynyt 2 972 mm:iin, kasvua 84 mm. Tämä tuntuu erityisesti takajalkatilan väljyytenä. Myös pääntilaa on lisätty – edessä 46 mm ja takana 17 mm.
Tavaratilaa on tarjolla perusasennossa vaikuttavat 570 litraa ja takaistuimet kaadettuna jopa 1 740 litraa. Perinteisen tavaratilan lisäksi vakiovarusteena on 128 litran sähköisesti avattava etutavaratila eli frunk.
Toimintamatka 710 km
Täyssähköisen Mercedes-Benz GLC 4Matic-mallin toimintamatka Long Range Edition-varustepaketilla on (Suomen vakiovarustein) jopa 710 km. Long Range Edition-paketti sisältää mm. ilmajousituksen ja nelipyöräohjauksen. Edistyksellinen ilmajousitus on yhteydessä Car-to-X- pilvipalveluun ja voi mukautua ennakoivasti edessä oleviin epätasaisuuksiin. Ilman Long Range Edition-varustusta toimintamatka on 667 km.

Kahden vaihteen etumatka – EDU 2.0 yhdistää kiihtyvyyden ja tehokkuuden
Kaksivaihteisen voimansiirron ansiosta uuden täyssähköisen GLC:n koko suorituskyky on saatu välittymään kuljettajalle pehmeästi ja hallitusti. Rauhallisessa ajossa toinen vaihde otetaan käyttöön jo kaupunkinopeuksissa ja toisaalta kuljettajan halutessa ripeämpää etenemistä ensimmäistä vaihdetta käytetään vielä hieman yli 100 km/h nopeuteen saakka.
Rivakan suorituskyvyn takaa kahden sähkömoottorin yhteisteho, 360 kW (489 hv) ja 805 Nm:n vääntömomentti. Kiihtyvyys 0–100 km/h sujuu parhaimmillaan 4,4 sekunnissa, ja huippunopeus on rajoitettu 210 km/h:iin.
Etuvoimansiirrossa on energiaa säästävä irrotuskytkin. Täyssähköinen GLC on myös käytännöllinen vetoauto – jarrullisen perävaunun enimmäismassa 2,4 on tonnia. Perävaunun vetoa ja käsittelyä helpottaa perävaunun vakautusjärjestelmä.

Tehokas lataus jouduttaa matkantekoa
Edistyksellinen 800 voltin sähköarkkitehtuuri mahdollistaa myös nopean pikalatauksen. Latauslaitteiston mahdollistaessa 330 kW:n lataustehon akustoon voidaan kymmenen minuutin aikana ladata energia, joka riittää 275 kilometrin ajoon.
Lataus 10 – 80 % onnistuu vaivattomasti vain 24 minuutissa. Suomessa on edelleen, joskin nopeasti vähenemässä määrin, vain 400 voltin jännitteellä toimivia latauspisteitä, mutta uusi Mercedes-Benz GLC voidaan ladata myös niistä.
Täyssähköinen Mercedes-Benz GLC tarjoaa kattavan vakiovarustetason
Ohjaamon keskipisteenä on lisävarusteinen MBUX Hyperscreen -näyttö, joka 99,3 cm mittaisena ulottuu saumattomasti koko matkustamon leveydelle. MBUX Hyperscreen sisältyy Premium Plus -varustepakettiin ja on saatavilla myös yksittäisvarusteena.
Premium ja Advanced Plus -varustepaketteihin sisältyy MBUX Superscreen -näyttökokonaisuus, jossa yhtenäisen lasipinnan taakse sijoittuvat 26 cm (10,3 tuuman) kuljettajan näyttö, 35,6 cm (14 tuuman) kosketusnäyttö keskellä sekä samankokoinen matkustajan oma näyttö. Keskelle sijoitettu kosketusnäyttö sekä kuljettajan näyttö ovat digitaalisen somiste-elementin ohella vakiovarusteita.
Muita vakiovarusteita ovat mm. huippusuorituskykyinen MB.OS-käyttöjärjestelmä, panoraamalasikatto, LED High-Performance ajovalot, sähköisesti säädettävät istuimet, videoneuvottelukamera, Plug&Charge-latausmahdollisuus, online- navigointi, sähköisesti avattava ja suljettava latausluukku, kuolleen kulman varoitus, adaptiivinen vakionopeudensäädin, liikennemerkkiavustin, aktiivinen pysäköintiavustin, ympäristövalaistus Mercedes-Benz tähdellä ja lämmitetty ohjauspyörä.
Advance Plus -paketti sisältää valaistun Mercedes-tähden, etusäleikön valaistun paneelin, säleikön valaistun kehyksen sekä MBUX Superscreen -näyttökokonaisuuden.
Premium-varustetaso tuo lisää varusteita, kuten mm. valon läpäisytasoltaan säädettävä lasikatto, Digital Light-ajovalot, esiin nousevat ovenkahvat, Burmester 3D-äänentoisto.
Premium Plus -paketti tuo Premium-varustetason lisäksi varusteita, kuten mm. MBUX Hyperscreen -näyttö, Burmester High-End 4D -äänentoisto ja panoraamalasikaton valaistu kuviointi.
Saatavana täysin vegaanisella sisustuksella
Kaikki GLC:n istuimet on sertifioitu saksalaisella AGR-tunnuksella (Aktion Gesunder Rücken), mikä takaa erinomaisen istuinmukavuuden ja selkäystävällisen ajoasennon.
Myös ohjauspyörän ergonomiaa on kehitetty, ja asiakaspalautteen pohjalta äänentoiston sekä Distronicin käyttökytkimiä on uudistettu. Lisävarusteena saatava, sertifioitu Vegan Package -varustepaketti varmistaa, että kaikki matkustamon verhoilumateriaalit ovat täysin vegaanisia.
Ensimmäiset autot Suomeen huhtikuussa 2026.
Tekniset tiedot


- GLC kiilaa luokkansa ehdottomaan kärkeen pitkällä akselivälillä ja väljillä sisätiloillaan
- Vakiona 800 voltin korkeajännitejärjestelmä, kaksinopeuksinen vaihteisto, uusi MB.OS-käyttöjärjestelmä
- Täyssähköisen GLC 400 4MATIC EQ-mallin toimintamatka WLTP 710 km ja latausteho 330 kW
- Nelipyöräohjaus ja ilmajousitus saatavissa lisävarusteena
- Mallisto täydentyy ensi vuoden aikana
- Ensimmäiset autot saapuvat huhtikuussa 2026


