Suomalainen supersähköauto Toroidion näyttää taas elonmerkkejä

Suomen Raaseporissa on jo pitkään ollut tekeillä Toroidion-merkkinen sähköinen urheiluauto.

Autoa esiteltiin radalla jo vuonna 2015, mutta valmista tuotetta ei vielä ole tullut ulos tehtaalta. Tammikuussa 2019 autolla oli jo hintakin.

Nyt Toroidion antoi taas kuulla itsestään tiedotteen muodossa. Tiedotteen mukaan Toroidion Oy:lle on valittu kokonaan uusi hallitus viemään yritystä eteenpäin.

Toroidion Oy:n uudet hallituksen jäsenet ovat; Elli Mäkilä, Pekka Pättiniemi, Kenneth Strömsholm ja Janne Smedberg.

Toimitusjohtajana jatkaa Toroidionin luoja Pasi Pennanen.

Hallituksen tulee keskittyä patentoidun teknologian kaupallistamiseen mahdollisimman nopeasti ja pitämällä yrityksen fokus siinä, sekä tiedottaa aktiivisesti 48V -teknologian kiistattomista eduista, hallituksen puheenjohtaja Pättiniemi kommentoi.

Katso tästä muita juttuja Toroidionista.

Hallitukseen kokeneita konkareita

Pekka Pättiniemi, hallituksen puheenjohtaja

Pekka Pättiniemi näkee Toroidionin mahdollisuuksia täynnä, ja yhtiön pitää nyt keskittyä siihen mikä on patentoitua teknologiaa, ja jolla Toroidion voi pärjätä myös maailmanmarkkinoilla. Toroidionin 48V-teknologiassa Pekka näkee monia hyviä puolia.

Pekan visionäärinen johtajuuteen suuntautuneisuus näkyy hänen meriiteistään lukuisista hallitustehtävistä: esimerkiksi Delta Motor Group, SGN Group, AutoCarrera. Pekka on toiminut Tj:nä – Bilia Oy:ssä, GE Money Oy:ssa sekä Santander Consumer Finance Oy:ssä

Elli Mäkilä, hallituksen varapuheenjohtaja

Elli Mäkilällä on 25 vuoden kokemus mediasta, markkinoinnista ja liiketoimintajohtamisesta. Urallaan hän on toiminut muun muassa Otavamediassa vastaavana päätoimittajana sekä myynnin johtoryhmässä.

Vuodesta 2018 hän on toiminut perustamansa markkinointitoimisto Storybound Oy:n toimitusjohtajana.
Hallituskokemusta hänellä on niin yksityisomisteisista yhtiöistä kuin säätiö-, kaupunki- ja valtiorahoitteisesta hankkeesta sekä organisaatiosta. Hallitustyössä Mäkilä korostaa laadukasta ja vastuullista johtamista.

Mäkilän vahvuusalueita ovat uusien organisaatioiden ja liiketoimintojen rakentaminen, sekä sidosryhmä- ja markkinointistrategiat, joita hän on tuottanut myös useille autoalan toimijoille.

Kenneth Strömsholm

Kenneth ”Kenne” Strömsholmin autoala alkoi Oy Fordin palveluksessa josta hän siirtyi Volvo Autolle markkinointijohtajana ja myöhemmin Volvo Cars Japan toimitusjohtajana.

Kenne palasi Suomeen siirtyen Vehon palvelukseen vastaamaan ensin Mercedes-Benz-henkilöautoista Suomessa. Hän siirtyi myöhemmin Vehon toimitusjohtajaksi.

Kennelle on vuosien mittaan kertynyt eri yrityksistä runsaasti kokemusta hallitustyöskentelystä, niin toimitusjohtajana, kuin myös puheenjohtajana ja rivijäsenenä. Kenne uskoo myös hallitustyössä avoimeen dialogiin, ja hyvän fiiliksen voimaan.

Janne Smedberg

Janne Smedberg on Green Speed Fund Oy:n hallituksen puheenjohtaja, päätyönään VR-Yhtymä Oy:n ryhmäesimies rautatielogistiikan tiiminvetäjänä useissa toimipisteissä, sekä sivutoiminen palomies, ryhmänjohtaja ja koulutuspäällikkö Varsinais-Suomen pelastuslaitoksella.
Smedberg on lukuisissa esimiestehtävissään kokenut konkari. VR-Yhtymä Oy:n vastuisiin kuuluu mm. asiakasvastuut, suunnittelu, turvallisuus ja alueen palvelupisteen vetovastuu. Tämän lisäksi Smedberg on VR- logistiikan Turva-puolen tiimissä mukana ja eri turvallisuusprojekteissa valtakunnallisesti.

Toroidion 
Suomalainen Toroidion on tiedotteen mukaan kehittänyt uuden innovatiivisen sähkömoottorin ja sähköisen voimansiirron, joka soveltuu sähköautojen lisäksi myös muihin kulkuneuvoihin. Yhtiön mukaan Toroidion tuo markkinoille erittäin turvallisen sähköisen suoravetoisen voimansiirron massavalmistettaviin ajoneuvoihin. Toroidion 1MW Concept (2015) -supersähköauto on ensimmäinen tekninen prototyyppi joka käyttää uutta patentoitua 48V sähköistä voimansiirtoa ja vaihtoakkutekniikkaa.

 

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

1 KOMMENTTI

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!