Subaru voitti ruotsalaisen Brand Award -palkinnon toistamiseen

Ruotsalaisia brändejä tutkiva sekä markkina-analyysien kanssa toimiva Evimetrix palkitsi Subarun toisena vuonna peräkkäin Ruotsin vahvimmaksi automerkiksi.

Kuluttajien kokemuksia ja mielikuvia mittaava Evimetrix Swedish Brand Award -palkinto on jaettu vuodesta 2002 lähtien. Evimetrix kohdistaa tutkimuksensa yli neljään sataan brändiin yli kolmellakymmenellä toimialalla.

Tämän vuoden tutkimuksessa yli 6 000 asiakasta kertoi sekä mielikuvansa erilaisista tuotemerkeistä että kuinka suosittuja ja tunnettuja ne ovat.

Analysoidessaan ja vertaillessaan asiakastyytyväisyyttä Evimetrix tutki vaikutusparametreja, jotka eroavat toimialoittain. Yleisessä analyysissä asiakastyytyväisyyteen johtavat parametrit Evimetrix luokitteli McCarthys 5 P:n mukaan.

Tuotemerkin vaikutusparametrejä olivat muun muassa tuotteen laatu, valikoima, kestävyys, hintalaatusuhde, saatavuus, myyntiverkosto, jälleenmyyjät, mainostaminen, henkilökunnan asiantuntevuus sekä palvelun laatu.

Neljän sadan tuotemerkin joukossa Subaru sijoittui sijalle kymmenen, kun vuosi sitten sijoitus oli yhdestoista. Automerkkien joukossa Subaru oli toistamiseen tutkimuksen ykkösmerkki.

Automerkkien kakkonen on BMW, joka sijoittui kokonaiskisassa sijalle 13.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //   

 

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!