Selvitys: Naisia kohdellaan autokaupassa miehiä huonommin

5.5.2017 21.55

Naisostajien kohtaaminen autoliikkeessä ei suju tänä päivänä aivan kitkatta.

Naisasiakkaista 42 % kokee, että myyjät suhtautuvat heihin eri tavalla kuin miesasiakkaisiin (alle 36-v.: 61 %) ja jopa 61 % (alle 36-v.: 74 %) kokee, että myyjät sivuuttavat naisen ostajana ja puhuttelevat ensisijaisesti mukana olevaa miestä autokaupoilla.

Asia selviää Danske Bankin rahoitusyhtiö Danske Financen vuosittain Taloustutkimuksella teettämästä tutkimuksesta.

Tämä naisten kohtelu näkyykin siinä, että alle 36-vuotiaista naisista merkittävästi suurempi osa aikoo jatkossa vähentää autoliikkeissä asiointia ja siirtyä hoitamaan auton ostamiseen liittyviä asioita verkossa itsenäisesti.

Valtaosa naisista (62 %) kokee kuitenkin saavansa kysymyksiinsä myyjältä vastauksen asiallisesti ja vähättelemättä.

– Naiset ovat erityisen kiinnostava kohderyhmä toisaalta asiakaskokemuksen parantamisen osalta, mutta erityisesti juuri digitaalisen autokaupan kehittämisessä, Danske Financen Altti Kuuri toteaa.

Naisostajan unelma autokaupoilla on ympäristöystävällinen ja edullinen auto, jonka kulutus on pieni ja rahoitus on taattu. 

Miehet sen sijaan unelmoivat hienommista ja paremmin varustelluista autoista. Naisista 63 % valitsisi alle 20 000 euron maksavan auton, kun taas miehistä vastaava luku on 49 %.

                                       

 

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän