Renaultin uudet kuorma-autot turvallisempia kevyen liikenteen osalta

Kuva: Renault Trucks.

Renault Trucks lanseeraa C- ja K-sarjoihin saataville uusia ominaisuuksia, jotka edistävät maansiirtoautojen soveltumista kaupunki- ja työmaaympäristöihin.

Kuorma-autojen soveltuminen koko ajan vilkastuvaan liikenteeseen edellyttää turvallisuusnäkökohtien entistäkin parempaa huomioimista.

Renault Trucks on jo pitkään varustanut ajoneuvonsa monipuolisilla turvallisuusjärjestelmillä, ja tuo nyt markkinoille viisi muiden tienkäyttäjien turvallisuutta parantavaa varustetta.

Nämä kilpailukykyiset ja käytännölliset ratkaisut parantavat etenkin kevyen liikenteen turvallisuutta kaupunkiympäristössä.

  • Seisontajarrun päällekytkentä (karkaamisenestotila) vähentää odottamattoman liikkeellelähdön riskiä, kun kuljettaja on poissa ohjaamosta. Jarrujärjestelmä kytketään automaattisesti päälle, kun auton ovi avataan, jolloin kuorma-auto ei lähde liikkeelle omia aikojaan.
  • Matkustajan puolen erikoisovi, jossa on alaikkuna, mikä parantaa kuljettajan suoraa näkyvyyttä, sillä kuljettaja näkee mahdolliset muut tienkäyttäjät.
  • Ajoneuvon ulkopuolelle sijoitetut kamerat parantavat kuljettajan epäsuoraa näkökenttää. Kuvaa tiestä välitetään Roadpad+ -näytölle.
  • Ajoneuvon ulkopuolelle (kuljettajaan nähden vastakkaiselle puolelle) sijoitettavat tunnistimet parantavat kuljettajan valmiuksia havaita katveessa olevia tienkäyttäjiä. Kuljettaja saa varoituksen ohjaamossa sekä äänimerkillä että merkkivalolla.
  • Ulkopuolelle sijoitettavat varoituskaiuttimet varoittavat kevyttä liikennettä, kun ajoneuvo valmistautuu kääntymään kuljettajan puoleen nähden vastakkaiseen suuntaan, kun ajoneuvo peruuttaa ja kun kuljettaja käyttää ajoneuvon päällirakennetta.
  • Kaiutinta täydentää kaksi merkinantolaitetta, jotka on tarkoitettu kuulovammaisille tai kuulokkeita käyttäville tienkäyttäjille.

Nämä turvallisuusratkaisut täydentävät Renault Trucksin kuorma-automalliston nykyisiä turvallisuusominaisuuksia.

Näitä ovat esimerkiksi automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä, etutörmäysvaroitin, kaistavahti, tutkaohjattu vakionopeudensäädin, ajonvakautusjärjestelmä ja sähkötoiminen seisontajarru, joka kytketään automaattisesti päälle moottorin sammuessa.

Työmaa-ajon turvallisuuden parantamiseksi maansiirtoautomalliston kuorma-autoissa on maastoajotila ja maastovakionopeudensäädin vakiovarusteena.

www.renault-trucks.fi

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here