Vuonna 1985 markkinoitiin Volvo 740 -mallia turbolla.
”Turboahdin lisää moottorin suorituskykyä huomattavasti. Teholisä on tärkeä turvallisuustekijä ohitustilanteissa. Kun turbon teho on huipussaan, saattaa turbiinipyörän kierrosluku nousta yli 100.000 kierroksen minuutissa. Samanaikaisesti turbon lämpötila voi kohota 1000 asteeseen.
Nuo olosuhteet asettavat äärimäisen tiukat vaatimukset jokaisen pienenkin osan materiaalin ja työn laadulle.
Vain ehdottoman ensiluokkainen laatu kestää rasituksen. Näin korkea laatu näkyy suoraan auton käyttöiän pituudessa.
Volvon perusperiaate autonvalmistuksessa on laatutason ylläpito kautta koko valmistusprosessin. Tuon periaatteen ansiosta Volvo on tänään pitkäikäisin auto (20,7 vuotta, Ruotsin katsastuslaitoksen tutkimus 1984).
Uuden ainutlaatuisen ruosteenestokäsittelyn ansiosta tiedämme uusien Volvojen parantavan tuota ennätystä. Siksi saamme vuona 1986 Volvoille kahdeksan vuoden ruosteensuojatakuun.
Volvo 740 Turbo alk. 197.500 mk (77 800 €)
Volvo 740 Turbo kartanoauto alk. 221.200 mk (87 100 €)
Volvo 740 Turbo Diesel alk. 178.900 mk. (70 500 €)”
Mainos oli Tekniikan Maailmassa 19/1985.
Katso tästä muita Päivän automainoksia.