Vuonna 1972 Renault mainosti Renault 5 -mallin olevan teräskuorinen ja vesitiivis.
”Auto voidaan suunnitella kuin panssarivaunu. Se voidaan tehdä kuin joku vempele.
Se voidaan tehdä myös kuin kello. Niinkuin Renault 5.
Iskunkestävä
Puolustautuakseen kaupunkiliikenteen tuhatta ja yhtä kolhua vastaan Renault 5:ssä on ruostumattomat polyesteripuskurit — aivan muuta kuin rypistyvä pelti. Alastomassa kaupungissa pitää 1970-luvun auton varustautua niinkuin kaupunkiauton tulee.
Tarkka
Tämänkokoinen auto. Ja mikä auto! Erillisjousitus vääntösauvoin kaikissa pyörissä, etupyöräveto. Jarrut on tehty vastaamaan sen liikkuvuutta ja luonnetta. Tarkka hammastanko-ohjaus. Tämänokoinen auto — mutta uskomattoman lahjakkaat maantieominaisuudet — talvellakin.
Teräskuorinen
Autohan nyt on aina terästä, voi joku sanoa. Mutta totuus on toinen. Renault 5 on teräskuorinen.
Vesitiivis
Melkein jokainen auto pitää vettä. Kolmiovinen Renault 5 on tarkkaa työtä – vesitiivis. Pitkiltä matkoilta tiedätte, mitä merkitsee lämmin, vedoton, tiivis auto.
Tai pölytön auto — Renault 5.
Käy kuin kello
Vahva moottori — ja äreä. Se on peräisin kuuluisasta Renault 8:sta. Kellon tarkka.”
Renault 5L 41 hv n. 125 km/h 12 900 mk
Renault 5TL 51 hv n. 135 km/h 14 500 mk
Mainos oli Tekniikan Maailmassa 15/1972