Näiden automerkkien asiakkaat ovat kaikkein merkkiuskollisimpia

26.1.2018 19.59

 

Bisnoden vuoden 2017 autonostajien Loyalty Awards -merkkiuskollisuuspalkinto menee Toyotalle. Viime vuonna yli 70 prosenttia Toyotan omistajista valitsi merkin uudelleen auton vaihdon yhteydessä.

Toyota on jo vuosia menestynyt merkkiuskollisuusvertailussa erinomaisesti ja merkkiuskollisuus nousi nyt ensi kertaa yli 70 prosenttiin. Vertailussa Toyotan jäljessä tulevat Dacia, Kia, Skoda ja Volvo.

Toyotan menestykseen on osaltaan vaikuttanut laajan hybridimalliston suosio. 

Bisnoden tarkemmasta analyysista selviää, että hybridit ovat varsinkin nuorten lapsiperheiden ja suurkaupungissa asuvien, hyvin toimeentulevien aikuisten suosioissa.

Sosiaalisen median analyysin perusteella Toyotassa arvostetaan erityisesti turvallisuutta, talvikäyttöominaisuuksia ja käyttömukavuutta.

Vertailussa toiseksi tulleen Dacian merkkiuskollisuus ja vetovoima olivat viime vuonna vahvoja.

Yli 63 prosenttia Dacialla ajaneista autonvaihtajista valitsi merkin uudelleen. 

Dacian vetovoimaa ja kasvua kuvaa se, että yli 80 prosenttia Dacian vuonna 2017 hankkineista siirtyi merkkiin toisilta valmistajilta. Dacia on merkkiuskollisuusvertailun kymmenen kärjen edullisin merkki.

Loyalty Awards 2017 -merkkiuskollisuusvertailu kertoo myös, että Porschen, Jaguarin, Suzukin ja Seatin korkea vetovoima jatkuu Dacian lisäksi. Eniten vetovoimaansa kasvatti edelliseen vuoteen verrattuna Mini.

Analyysi perustuu Trafin tietoihin kaikista uuden henkilöauton vuonna 2017 ostaneista yksityishenkilöistä.

Bisnode on seurannut merkkiuskollisuutta ja jakanut Loyalty Awards -palkintoja jo vuo

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here